19 October 2010, 17:09
En je hebt de CO meetpersoon steil achterover doen slaan natuurlijk!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Naald carburateur laat los tijdens rijden --> schade? + onregelmatig stationair
|
19 October 2010, 17:09
En je hebt de CO meetpersoon steil achterover doen slaan natuurlijk!
20 October 2010, 06:23
Ik vind dit al een PROFICIAT waard! Misschien een voorzichtige, maar goed, het lekken van de demperolie is weg, CO is goed afgesteld en de motor loopt netjes en smeuïg. Dat is best een felicitatie waard.
![]()
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
20 October 2010, 10:11
Yay, thanks! ;D
Het blijft toch een beetje een zorgenkindje, die 242. Was blijkbaar toch verwend met diens voorganger, de (bijna) zorgeloze 240 estate. Maar zolang we een succesje hebben, moeten we er van genieten. Of een flesje openen. Moed indrinken voor als het volgende probleem zich aandient. ;D De CO-meetman vond de score van 0,5 % geweldig. Toch een contrast met mijn verbijsterde reactie: "maar neen, dat mag niet, dat is niet goed. Dat is vÃÃl te weinig". Het contrast tussen de oude en de nieuwe automechanica ![]() ![]()
21 October 2010, 17:58
Hij mag dan misschien weer iets rijker lopen, stationair leidt ie toch een eigen leven >
![]() Hij handhaaft het stationair toerental waarop ie wordt ingesteld, gewoonweg niet. Bij de COmeting afgesteld op ca. 1000 toeren, maar dat is ondertussen weer gezakt tot een schamele 500-600. Spreekt vanzelf dat ie aan deze lage toeren niet denderend loopt. Wat kan hier aan de oorzaak liggen? ![]()
22 October 2010, 17:34
Niemand? Ik krijg er echt grijs haar van.. :
![]() Kan toch moeilijk elke keer weer de choke opzetten als ik wil stoppen voor een rood licht .. ![]()
22 October 2010, 20:35
No. Alhoewel we aan mogen nemen dat het een soort brandstof probleem is. Dan zou je het in de onderste helft vd carburateur moeten gaan zoeken, de bovenkant lijkt wel in orde nu. Vlotter, pomp, leidingen, vacuumslangen.
Ik ben ook een beetje kwijt wat er allemaal wel en niet gedaan is aan je carb, ontsteking en de rest. Heb je een kleine samenvatting? Maak anders een nieuwe topic.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|