Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weer eentje erbij: de blauwe automaat
DopdeDouwer schreef:Kom je met deze naar de elandrun (als je het haalt)?
Met deze of met het 02-tje. Ze hebben eigenlijk allebei nog wat aandacht nodig, maar ik heb de hele zaterdag nog.
Antwoord
Goed en snel werk. Hulde!
Antwoord
Hij loopt niet alleen, hij rijdt ook! Vandaag eerste ritje mee gemaakt. Wat kleine kinderziektes ontdekt her en der (zoemend lager... denk ik, moeilijk te lokaliseren tijdens het rijden in die klankkast, V-snaren dynamo beginnen al te slippen dus weer opspannen, motortemperatuurmeter werkt niet) maar de motor loopt als een zonnetje. 't Is wel een beetje testosteronloos zo met die automaat maar dat is misschien maar goed ook.
De veranderingen aan het onderstel bevallen goed. Blijft mooi te controleren door de bocht, en niet te oncomfortabel. Die dubbele stabi's blijven, zoveel is duidelijk. Morgen kom ik naar de elandrun met dit hok.

Kees144 schreef:Leuk dat je het zo uitgebreid plaatst! Ik verwacht het voorlopig zelf niet te gaan doen, maar het is in ieder geval leerzaamWink

Deze ombouw naar b230xx is best vaak gedaan, maar ik kon nergens een blog vinden met hoe het precies gedaan is. Ik heb dus met de o zo duidelijke schema's uit de Haynes en de Bentley de motorkabelboom zelf uitgevogeld. Tijdrovend klusje, dus om anderen dat te besparen leek het me wel aardig wat detailfoto's en begeleidende teksten te plaatsen.
Antwoord
Mooi dat de dubbele stabi setup bevallen. Achter had je niet geloof ik?
Antwoord
Lekker bezig hoor. Voor wat betreft die bedradingsschema's. Dan verwijs ik altijd naar de greenbooks. Ofwel de werkplaats boeken van volvo zelf. Deze kun je vinden op http://www.k-jet.org . Ook voor andere klussen aan je auto erg handige boeken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
DennisvdB schreef:Mooi dat de dubbele stabi setup bevallen. Achter had je niet geloof ik?

Achter heb ik een enkele stabi gemonteerd.

Volvo 142 B23 schreef:Lekker bezig hoor. Voor wat betreft die bedradingsschema's. Dan verwijs ik altijd naar de greenbooks. Ofwel de werkplaats boeken van volvo zelf. Deze kun je vinden op www.k-jet.org . Ook voor andere klussen aan je auto erg handige boeken.

Ja die ken ik. Was alleen niet snugger genoeg ze erbij te hebben toen ik de bedrading uitpluisde.

Zondag op weg naar de elandrun merkte ik dat het diff olie lekte. En flink ook (daarom ook geen rondje parcours gedaan). Terplekke met een geleende krik niet veel kunnen vinden. Vandaag een nieuwe pakking afgehaald bij de bangarage en de deksel eraf gehaald. Van zwitserse makelij, zo bleek...

[Afbeelding: 71704078.jpg]

Bovenin een doorgerot gat. Ik heb met m'n stomme paardekop niet goed genoeg gekeken voor ik die "nieuwe" achteras eronder monteerde. Maar goed, een relatief klein euvel en er zit nu een mooi aluminium deksel op van een 9-serie.

M'n pimp wielen gemonteerd. Binnenkort naar de poedercoater voor een echte verflaag.

[Afbeelding: 39809253.jpg]

En als vlag op de modderschuit de steigerende elandjes die ik van Manders had gekocht op de elandrun.

[Afbeelding: 59656264.jpg]

De auto heeft nog een paar kleine probleempjes (overdrive doet het nu al niet meer, ga ik waarschijnlijk bypassen) en stationair valt er wat op af te dingen. Ik moet eigelijk die code's uitlezen. Iemand in de buurt van A'dam die dat kan? Misschien kleppen stellen. Verder is het een heel fijn karretje geworden. Ik heb de b21a welgeteld 0 seconden gemist sinds de ombouw.
Antwoord
Overdrive relais misschien kapot?
Antwoord
DennisvdB schreef:Overdrive relais misschien kapot?

Zou kunnen. Ik zal morgen als ik tijd heb een bypass maken tussen twee polen en sowieso de solderingen weer even aantippen. Hij heeft het wel gedaan, zaterdag en zondag.
Antwoord
Heb je het diagnose kastje ook overgebouwd? Daarmee kan je zelf de codes uitlezen.
Top dat het (ondanks kleine tegenslagjes) zo goed bevalt!
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Heb je het diagnose kastje ook overgebouwd? Daarmee kan je zelf de codes uitlezen.
Top dat het (ondanks kleine tegenslagjes) zo goed bevalt!

O is dat zo? Heb je daar nog iets hardwarederigs voor nodig? Ach, de zoekfunctie kan ik natuurlijk ook gebruiken (lui en moe)....
Ja het bevalt prima, een stuk beter dan die rooie olieboot waar ik tot nu toe in reed (b230a). Kinderziektes heb je altijd natuurlijk.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Weer een 245! jero 2 355 11 December 2024, 19:18
Laatste bericht: Marc1970
  Weer een 245! jero 0 262 10 December 2024, 20:00
Laatste bericht: jero
  Weer terug CasperV70 9 4.729 12 July 2022, 18:36
Laatste bericht: Rin
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.754 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  BartJu's 245 DL automaat BartJu 69 61.546 11 May 2022, 19:50
Laatste bericht: BartJu
  Wéér een 245 T6 schmirnov 83 83.542 4 February 2021, 18:30
Laatste bericht: Ozzzz
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.512 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 20.855 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 43.449 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 31.839 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)