Topics: 31
Ik ben het wel eens dat je carburateur uiteindelijk stuk gaat van rijden op gas. Nou ja eigenlijk niet d carburateur maar je naalden verslijten. En dat is juist voor het goed functioneren van d carburateur heel belangrijk. Ik had vroeger de zuigers er wel uitgehaald en een los bakje achterin. Als ik dan op benzine moest rijden moest ik even de zuigers monteren en klaar. Later zag ik bij iemand die extra vacuüm had gepakt en daar de zuigers helemaal omhoog liet trekken zodat de naald niet in de sproeier/zitting heen en weer ging. Dit betrof SU hif 6 carburateurs. Maar volgens mij is het principe met de strombergs/ zeniths vergelijkbaar ....
Topics: 56
pepijnwk schreef:Later zag ik bij iemand die extra vacuüm had gepakt en daar de zuigers helemaal omhoog liet trekken zodat de naald niet in de sproeier/zitting heen en weer ging. Dit betrof SU hif 6 carburateurs. Maar volgens mij is het principe met de strombergs/ zeniths vergelijkbaar ....
Bij Slubo is zo'n setje te koop, maar misschien is het ook wel zelf te maken?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 17
Hmm, zo'n setje zou idd wel een goede overweging kunnen zijn. In ieder geval om nog op benzine te kunnen blijven rijden. Hebben jullie ook gedaan? Of hebben jullie injectiemotoren? Ik vraag me af of iedereen een oplossing bedenkt of dat de meeste gewoon op Gas blijven rijden en de benzine "vergeten".
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Topics: 289
job245 schreef:Ik vraag me af of iedereen een oplossing bedenkt of dat de meeste gewoon op Gas blijven rijden en de benzine "vergeten".
gebeurd wel vaker ...
Topics: 85
Wa'kzeg. Ik rij op LPG en als mijn pet ernaar staat test ik het benzinegebeuren uit. Nou rij ik niet heel veel, maar na ca. 15000 km werkt het carburateurgebeuren in beide 144's nog steeds. Nuttig voor toen het heel koud was en de LPG niet meer tot ontbranding wilde komen.
En dat met benzine die al maanden en maanden door de tank klotst!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 56
Marc1970 schreef:Wa'kzeg. Ik rij op LPG en als mijn pet ernaar staat test ik het benzinegebeuren uit. Nou rij ik niet heel veel, maar na ca. 15000 km werkt het carburateurgebeuren in beide 144's nog steeds. Nuttig voor toen het heel koud was en de LPG niet meer tot ontbranding wilde komen.
En dat met benzine die al maanden en maanden door de tank klotst!
Ik rijdt al 80000km op lpg, nog nooit startproblemen op gas gehad, nok, nok, ff afkloppen ;D
Heel af en toe rij ik op benzine, en de naald ben ik gewoon vergeten......
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Ik start en rijd ook altijd op lpg. Ik heb echter wel injectie. B23e. Op benzine start hij ook niet..... Maar ik zal weer een een stukje op benzine proberen te rijden dan moet dat ook wel weer goed komen hoop ik.
Topics: 289
pepijnwk schreef:Ik start en rijd ook altijd op lpg. Ik heb echter wel injectie. B23e. Op benzine start hij ook niet..... Maar ik zal weer een een stukje op benzine proberen te rijden dan moet dat ook wel weer goed komen hoop ik.
..jij hebt geen sproeiernaalden, dan zal r een injectie-onderdeel haperen..
Topics: 17
Bedankt voor jullie reacties. Vooralsnog blijf ik voorlopig op gas rijden en af en toe op benzine (in de praktijk als het gas op is). Vandaag de afknijpknop nog een halve slag dichtgedraaid (1 1/4 in totaal nu). Met een zware aanhanger (versnipperaar van 1000kg). Merkte ik nog steeds geen gebrek aan vermogen. Op de terugweg de overdrive niet meer gebruikt.
Als er nog iemand tips heeft over het spontaan uit/inschakelen van de OD terwijl het controle lampje actief blijft hoor ik het graag. Is het een idee om de Solenoid op de gok te vervangen?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Jambon schreef:..jij hebt geen sproeiernaalden, dan zal r een injectie-onderdeel haperen..
Hiervan ben ik me bewust jambon. ;D ;D Ik heb een injectiemotor. Ik heb bij het restaureren van rovers vele SU carburateurs gereviseerd.
Van injectie heb ik minder kaas gegeten maar als je vaker op benzine rijdt zal het lopen op benzine steeds beter gaan en dan wellicht ook het starten.....