Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen: Volvo 142 turbo Project
jehannes schreef:Update, druk bezig geweest met alles inbouwen.

[Afbeelding: 4sl4lz.jpg]

[Afbeelding: 2cqh6c1.jpg]

[Afbeelding: 213etle.jpg]

[Afbeelding: 15gs378.jpg]

heb de hele aankomende week de tijd voor de auto, dus doel is om hem volgend weekend lopend te hebben op benzine. maar dan moet ik wel een andere computer regelen van voor 1995. want deze heeft als het goed is een beveiliging dat het niet vonkt nu.

dus volgende week komt er wel weer eens een update!

lpi doe ik later, eerst rijdende auto maken op benzine, 2 injectoren moeten namelijk ook verplaatst worden, dus daar verdiep ik me later wel in. eerst het leuke werk.
hopen dat ze bij de apk het niet doorhebben dat het niet loopt op lpg. en ander het knopje er in dat het zogenaamd omschakeld haha. meende dat het apk afkeur is als de auto niet op de brandstof loopt die op kenteken staat namelijk.

Hoofdbrandstof moet werken. Een lpg auto hoeft niet op benzine te lopen. Wel op gas. Dwz was 2 jaar terug.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
probleempje, alle pedalen gemaakt, rem en gaspedaal is klaar, koppeling ook en wilde deze op druk brengen.

hoe werkt zo'n hydraulische koppeling? krijg hem niet op druk, als het pedaal bijna helemaal onder is begint het een beetje op druk te komen. maar het doet wat raar omdat als hij op druk komt dan gaat de hef met het druklager juist verder van de koppeling af dan dat deze er dichter bij komt. ik snap er helemaal niks meer van.

iemand die tips voor me heeft?
Antwoord
Met de m90 moet je de hevel iets verdikken. Hij krijgt hem anders niet ver genoeg ingedrukt.

Goed bezig. Bij de apk zullen ze er wel intrappen. Zorg wel dat er stroom staat op de afsluiter onder de motorkap.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
ingmar schreef:Met de m90 moet je de hevel iets verdikken. Hij krijgt hem anders niet ver genoeg ingedrukt.

Goed bezig. Bij de apk zullen ze er wel intrappen. Zorg wel dat er stroom staat op de afsluiter onder de motorkap.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bij het pedaal bedoel je? dat het pedaal de cilinder niet ver genoeg in kan drukken? dat zou kunnen maar maakt een grote slag dus dat verdenk ik niet eerlijk gezegd, en voor de rest heb ik alles van de donor 940 overgenomen en dat werkte ook goed. ga het morgen in ieder geval even wat beter onderzoeken! maar het klopt wel dat het pedaal een druk beweging moet maken inplaats van een trekkende beweging bij een kabelbediening? daar begon ik zelf al aan te twijfelen omdat dit de eerste keer is dat ik een auto heb met hydraulische koppeling.
Antwoord
Domme vraag misschien, maar weet je zeker dat je de boel goed ontlucht hebt? Dus ook de hulpcilinder aan de bak.
Antwoord
Arn02 schreef:Domme vraag misschien, maar weet je zeker dat je de boel goed ontlucht hebt? Dus ook de hulpcilinder aan de bak.

Precies wat ik dacht. Goed afvullen, hulpcilinder gewoon open draaien is vaak al voldoende om wat druk te krijgen.
Antwoord
hmm, hulpcilinder zat een ontluchter op, hiermee heb ik het proberen te onluchten, pa in de auto en ik onder de auto, pa drukt de koppeling in, ik draai de ontluchter open en weer dicht, dan rustig pedaal weer laten komen, wel 15 keer herhaald, op ten duur kwam er alleen nog maar remvloeistof uit, eerst nog wel lucht.
en je voelde een heel klein beetje druk in de laatste centimeter van de pedaalslag.

of doe ik hier nu iets hopeloos verkeerd:tongue:
vond het een beetje jammer want is het laatste daarna kan ik even proefrijden hier in het weiland. Rolleyes
Antwoord
koppeling is al klaar, even een testritje gemaakt in het land en alles voelt goed. nu nog de puntjes op de i voor de apk.
Antwoord
[Afbeelding: 33o2zbt.jpg]

[Afbeelding: 30k6oac.jpg]

[Afbeelding: 2cka5i.jpg]

[Afbeelding: 34q7fr4.jpg]

[Afbeelding: 14v5u8.jpg]

[Afbeelding: 210avbq.jpg]
Antwoord
Dat heb je al met al snel geflikt. Sjapo!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.431 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 589 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 652 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.072 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.148 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.256 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 16.874 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.511 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)