Topics: 16
Ziet er mooi uit Rutger! Ik heb jou volgens mij een keer ergens zien rijden, woon je ergens in Overijssel?
Ik heb een tijd terug ook mijn grill zwart gedipt. Jouw auto als inspiratie. Ik heb voor de grill 1 hele bus moeten gebruiken en nog vind ik dat het niet super dekt.. Hoeveel was jij ongeveer kwijt om hem zo goed dekkend te krijgen?
Groeten Ewoud
Topics: 40
Ik woon inderdaad in Overijssel. (In de buurt van Tubbergen), maar ben vaak te vinden onderweg naar Zwolle en Lochem.
Ik heb 1 bus gebruikt, mijn grille was niet slecht dus daarom hoefde er niet veel op.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Gisteren mijn stickerplotter maar eens aan het werk gezet en een raamsticker gemaakt. Vandaag even geplakt, staat best goed! Al zeg ik het zelf
Topics: 91
oeh netjes :0 staat inderdaad goed :0
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Heeft iemand ervaring met het vervangen van differentieel-lagers en het uitshimmen ervan? Ik wil namelijk binnenkort bezig met mijn Cherokee/Volvo achteras met sper. en op aanraden van de vorige eigenaar van die as, wil ik de differentieellagers en het pinion lager vervangen. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan (heb al wel paar filmpjes op youtube gezien) en het ziet er wel do-able uit. maar paar tips zou handig zijn!
Tevens denk ik dat mijn huidige achteras een 3:74 overbrenging heeft, is dat logisch onder een originele Turbo van 83? (origineel ook geleverd met M46 bak) want mijn cherokee as heeft een 3:54 overbrenging en ik wil graag mijn huidige verhouding houden.
Nog een laatste vraagje:
http://www.ipdusa.com/products/5299/1093...lyurethane
Iemand ervaring met deze set? Wil het namelijk in 1 keer goed doen, en ik hoor voor- en tegenstanders van PU-bussen in de draagarmen achter.
ik houd niet van comfort, dus rijgeluid/stuiteren is niet erg.
Topics: 78
Mijn '83-er turbo is ook een 3,73:1. De PU is stuiterig en krakerig als je er niet voldoende vet opsmeert begreep ik altijd. Op TB is iedereen lyrisch over die peperdure sphericals van Kaplhenke. Dacht dat Arno ze ook heeft en er erg tevreden over is... Mijn 245's zijn ook meteen de family-bak dus ik ga voor originele rubberen van IKROL zelf.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Vind die dingen van Kaplhenkr erg duur, voor dat zelfde geld heb ik een complete set van PU. Voor alles.. En ik rijd toch niet veel, nu vgm bijna 20k km gereden in 2,5 jaar. En hij is nu dagelijks vervoer, dat blijft hij niet (of benzine moet naar 70cent per liter gaan)
Topics: 39
Als je de pu bus op de achteras gebruikt (Die waar kaplhenke dus de alu's voor heeft), zou ik in ieder geval geen, of een dunne stabi pakken. Niet de 22 of 25 mm ipd.
Vanmorgen vroeg naar Heerhugowaard gereden om wat onderdelen in te slaan. Is redelijk gelukt volgens mij.
2x m46 bak met OD (1 met J-type en 1 met P/J type)
Wat klein spul:
Panhard ga ik verstelbaar maken evenals de 2 andere stangen
Verder ook nog bij de andere vestiging van Nordicar PU rubbers voor de draagarmen gehaald. (Waren duurder als de 2 bakken en kleine spul bij elkaar

)
De verzameling m46's word wel echt te groot nu.
Plan is om van deze verzameling 2 goede m46 bakken te maken. Vervolgens een goede m46 onder de 245 plaatsten, dan de m90 klaarmaken en die ombouw gereed maken. En dan alles ombouwen. (Maar daar moet de sper-as ook klaar voor zijn)
Ik begin binnenkort met mn sper-achteras, heb hem vast van zolder gehaald.
Heb zin in de zomer.
ik zag trouwens het volgende.
bij IPD krijg je die RVS-bussen erbij, waar je die PU-rubbers inperst. kun je die ook los kopen? ik heb die er niet bij namelijk.