Nou mensen, hij hangt erin en hij rijdt weer!
Zaterdagochtend weer begonnen en Gideon zou gelukkig weer komen helpen.
De bak hing nog op de dwarsbalken boven de put, dus ik was zelf alvast begonnen:
plank op de put, krik onder de omvormer, blokjes hout onder de carterpan en zo kon ik hem al zigzaggend (voor/achter/voor/achter) telkens een stukje hoger leggen.
Totdat hij als 20cm omhoog had overbrugd.. dus staartstuk optillen, over de krik rolde hij naar de bak, paar keer rommelen en hij zat goed.
In mijn eentje... vrij bizar dat dit zo goed werkte haha.
Toen 2 bovenste bouten vastgezet, koppelomvormer, (vanaf hier met Gideon) olieleidingen, startmotor, aandrijfas, baksteun, etc.
Olie bijgevuld: na 3-4 liter gutste alle bakolie eruit. We dachten dat er nog wat in de koppelomvormer was achtergebleven.
Paar testritjes en hij schakelde heel laat op:
- Kickdownkabel afgesteld, maar hielp niets. Zondagavond dus nog even naar Gideon gereden:
- Er kon alsnog een volle liter olie bij, raar dat niet in de handleiding staat dat je eerst moet proefrijden en dat de kans groot is dat je moet bijvullen. Vandaag weer even blok- en bakolie peilen voor de zekerheid (hopelijk is bloklekkage nu ook verholpen);
Weer testrit:
- de wartel van de kickdownkabel was tijdens (de)montage losgeschoven, dat scheelde 1 cm in de afstelling;
Weer testrit:
- gashendel zat veel speling op: afgesteld.
Proefritje op de snelweg leerde dat hij nu zonder resonantie lekker 110km/u loopt. Ein-de-lijk!
Alleen kwam ik er gistermiddag achter dat de KM-teller volgens mij nogal afwijkt, dus ik ga dat vandaag eerst even checken d.m.v. GPS, en als het idd niet klopt, dan ga ik het oude tellerwieltje in het BW35-staartstuk even overzetten.
Iedereen bedankt voor de tips tot zo ver en Gideon bedankt voor de hulp!