14 January 2011, 00:05
had r 1tje van aluminium gescoord...
Mijn eerste (Update 16-01-11)
|
14 January 2011, 00:11
ja da's altijd mazzel, ga je jaaaaaren plezier van hebben, heb de mijne ook al lang, ziet r niet meer uit maar onverslijtbaar, beetje overbemeten spul, net als de auto zeg maar..
14 January 2011, 12:50
Martin245 schreef:Nog even en ik werk jaarlijks bij..... Als je links af gaat en je hoort je uitlaat tegen de carroserie trillen dan is de kans groot dat ie net voorbij je achterwiel tegen de balk aanloopt te trillen, komt door het kantelen van de motor en bak met het nemen van de bocht. Kwestie van goed uitlijnen. Dit was bij mij het probleem. Het gaat dus om het stuk pijp na de as bocht en voor de laatste demper, Dit zit relatief dicht bij het dikke plaatwerk vindt ik.
14 January 2011, 13:30
Je bevestigt mijn vermoeden Da's idd een krap stuk. Volgens mij liep ook de oude uitlaat daar aan. Van 't weekend de krik er eens onder en kijken of het zichtbaar is.
Nu is het aanlopen bij een bocht wel verdwenen. De uitlaat "zet" zichzelf vaak nog als hij een paar keer warm is geweest. Het kloppen bij starten is gebleven.
`88 245, B230K, M47
16 January 2011, 13:52
En weg!
Ik heb het "te mooi" willen doen. Bij de oude uitlaat is de dubbele voorpijp en het deel naar de eerste demper 1 geheel. Vanaf het punt waar de dubbele pijp samen komt, loopt de tussenpijp naar beneden richting straat om pas bij de eerste demper weer omhoog te komen. Dat hangt dus echt onder de auto (Ik loop vanmiddag wrs langs een zus van de mijne, waarbij dat goed zichtbaar is) en vind ik een smerig gezicht. Omdat de Simons tussen de voorpijp en de eerste demper een losse pijp heeft, dacht ik dat ik dat wel netjes in de ruimte kon draaien die daarvoor bedoeld is. Optisch helemaal super, maar er stond nu wat spanning op de eerste demper. Die zat dus heel krap met de ophanghaken en het rubber op de bodem. Door de demper iets te draaien kreeg ik net wat meer ruimte en is de startklop weg. Rondom de achterwielophanging heb ik toch voldoende ruimte dus daar niets aan gedaan. Wel iets meer ruimte gemaakt langs de tank. Dat vond ik te krap. In een ander topic heb ik al eens aangegeven dat ik af en toe bij diep inveren de band aan hoorde lopen tegen de spatbordrand achter. Ik heb toen nog even geopperd de snijschijf in het scherm te zetten. Tijdens een mailuitwisseling met Funs kreeg ik van hem het volgende plaatje (waarvoor nogmaals dank!): [img width=459 height=600]http://i783.photobucket.com/albums/yy111/Martin245/Volvolvo%20forum/cutting_the_fender.gif[/img] Is een originele Volvo-oplossing. Dit probleem kwam ook al voor met Virgo's. Binnenkort dus maar eens met een kratje roestpreventiespul en de flex naar de loods. Ik zal m'n best doen om er foto's van te maken.
`88 245, B230K, M47
16 January 2011, 23:21
Yep, hij stond er: Onderstaande 245 staat bij mij in de buurt en is ook gezegend met een KwikFit-uitlaat. En dat ziet er dan zo uit:
Dat heb ik iig niet meer ;D
`88 245, B230K, M47
28 November 2011, 20:08
En weer net geen jaar voorbij.... Dit weekend 1 van de vervelendste klussen afgerond: Er zitten rondom nieuwe studs in de naven. (de draadeinden waar je de wielmoeren op draait) Ik heb ze vorig jaar bij Funs besteld maar het is er gewoon niet meer van gekomen om ze erop te zetten. Was dat nodig? Nogal: Achter een beetje als dommekracht tekeer gegaan, waardoor er bijna geen schroefdraad meer op zat. Een lekke band was echt een probleem geweest.
Het zijn langere, waardoor ik nu met 20 mm spacers de V70-velgen met winterbandjes eronder kan zetten. Die ga ik nog een opfrisbeurtje geven en dan van de week maar eens overzetten. Maar nu eerst een infraroodlamp scoren en mijn rug eens een beetje rust gunnen. Dit is net geen hobbyproject meer.....
`88 245, B230K, M47
28 November 2011, 23:44
Martin245 schreef:En weer net geen jaar voorbij.... Dit weekend 1 van de vervelendste klussen afgerond: Er zitten rondom nieuwe studs in de naven. (de draadeinden waar je de wielmoeren op draait) Ik heb ze vorig jaar bij Funs besteld maar het is er gewoon niet meer van gekomen om ze erop te zetten. Was dat nodig? Nogal: Achter een beetje als dommekracht tekeer gegaan, waardoor er bijna geen schroefdraad meer op zat. Een lekke band was echt een probleem geweest. Is dat lastig te doen? Hoeveel uur was je er mee bezig? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 November 2011, 14:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 November 2011, 14:15 door Martin245.)
't Is vooral fysiek pittig. Toen ik achter het trucje doorhad kostte het me nog maar 1,5 uur per wiel. Vervang je ze voor de originele lengte dan kun je ze voor er zo uit slaan, nieuwe erin steken en intrekken. Achter moeten de handremschoenen eruit. Zet je er achter langere in dan is het het makkelijkst even de steekas er een stukje uit te trekken. Je hoeft dan niet de stofplaat e.d. los te halen.
Ik had er eigenlijk wel fotootjes van willen schieten, maar om tussentijds steeds mijn tengels te wassen om een plaatje te schieten, daar had ik net te weinig tijd voor. Als je wilt, kan ik nog wel een stappenplan maken, maar het meeste wijst zichzelf. Het listigste is te zorgen dat de studs al een stukje in de naaf zijn getrokken zodat je het wiel erop kunt zetten. Ik heb dat gedaan door de spacer erop te zetten en de moeren verkeerd om (dus met de vlakke kant tegen de spacer) erop te draaien. Daarna met een steeksleutel de studs een stukje intrekken. Nu de moeren er weer af. Je kunt nu het wiel erop zetten zonder dat de studs na een tikje weer achter je naven liggen. Daarna doen veel olie en een lange pijp de rest
`88 245, B230K, M47
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|