Topics: 36
Hier de inbouwinstructies voor een 850, zie je meteen hoe en wat:
[img width=424 height=600]http://www.euronet.nl/~kgielen/pollen.jpg[/img]
Zoiets bedoel ik. Bestaat dat ook voor de 240?
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 20
Aha, :o ja begreep natuurlijk gelijk dat je met een blondje te doen had :-[ ik schreef over wat je met dit (symptoom) bedoelde.
Is dat niet dezelfde stof die ook in afzuigkappen wordt gebruikt ? Enige functie is toch filteren van vieze stoffen, niet water/regendamp... ??? Wel lekker in files met een dikke dieseltruch aan de verkeerde kant...Als je geen REC-knopje hebt.
Als je je kachel er toch uit moet halen kan je zo'n filter wel in de bovenkant leggen. Een andere plek aan de ingang zie ik niet. En daar heb je dus gelijk het grote nadeel. Of buiten onder de snowcap monteren :o
Ik merk dat de 240 die geen garage heeft en niet veel lange stukken gereden wordt het toch wel moeilijk heeft de boel goed droog te krijgen...en ja, ik heb een nieuw dak laten monteren. Het orgineel begon wel erg te scheuren....
Maar goed, ik rij hier geen file/tunnels en smog is er gelukkig ook -nog- niet
[img][/img]
Topics: 36
Het filter zit inderdaad simpelweg tussen de buitenlucht en het kachelhuis. Er zijn inmiddels verschillende varianten, koolstof (ook tegen fijnstof), normaal papier, etc. Veel luchtjes blijven zo buiten de auto, zij het maar voor korte tijd. Zo'n filter gaat maar max. 15.000km mee. Na 5.000km is het al pikzwart.
Doel is ook om vocht, bladeren en andere ellende buiten de auto te houden waardoor de kachel en de div. componenten een 'beter leven' beschoren is.
Helemaal waterdicht is het uiteraard niet, maar daarmee pak je wel de problemen aan die Peter Timmer beschrijft. Vandaar mijn vraag
Gezien de beperkte levensduur is op het kachelhuis geen optie denk ik?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 38
Ik denk van niet.
er is wel zelf iets voor te fabrieken, maar het is wel een K**klus om dan dat filtertje te vervangen als het bovenop je kachelunit zit
Het enige wat zou kunnen werken is een bol gaasrooster bovenop je kachelunit (als je hem toch los hebt om de ventilator te vervangen), wat door het gat steekt waar de kachel aanzuigd.
Komen er dan bladeren in de ruimte onder de paravaan, kunnen ze iig niet in je kachel terecht komen, en verdwijnen ze in je dorpels
Ik weet niet wat beter is :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 20
Hmmm. omdat de snowcap goed bereik en verwijderbaar is zou dat toch een optie kunnen zijn. Een alu cassette maken met filter en dat erin monteren...het zou in ieder geval de grote delen buiten houden.
[img][/img]
Topics: 31
Erik265 schreef:Ik heb ook een combined unit en ik heb nog geen tijd gehad om de motor te vervangen. Misschien dat ik het ook wel laat doen, want het moet wel klaar zijn voordat het Ãcht koud wordt.
Citaat:Hallo,
de hoeveelheid tijd die hier in gaat zitten schat ik op 5 uur.de motor moet omgebouwd worden,en kost 225 euro ex. BTW
Met elkaar ca. 500 euro ex. BTW
Ga het toch maar zelf doen ;D Voor dat bedrag wil ik wel een vrije dag opnemen
Rob, ken jij Ben's doe-het-zelf-garage in Drachten? Zit op ind.terrein De Haven. Ben er eens langsgereden en op het eerste gezicht zag het er wel netjes uit. Ik zoek nog een plekje waar ik lekker warm en ruim kan werken, misschien is dit wat.
Ga de kachelmotor bij FPC bestellen, denk ik. Kunnen we bestellingen combineren?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 176
Citaat:ken jij Ben's doe-het-zelf-garage in Drachten?
Nee, die ken ik niet.
Klinkt goed, ik zal er binnenkort eens langs rijden om te kijken of het wat is. (zit hemelsbreed ong 150 meter bij mijn werk vandaan.....nooit gezien :-X)
Voor mijn DHZ-klussen ga ik (tot nu toe) altijd naar de
DHZ Werkplaats de Hemrik Leeuwarden
Ook een hele geschikte plek omte sleutelen, alles is er aanwezig en niet duur.
Maar ja, Drachten is natuurlijk nog dichterbij.
Ik moet ook nog wat spulletjes van FCP hebben, heeft geen haast, maar toch wel dit jaar nog bestellen.
Hij zit op de Dukdalf, richting water aan de rechterkant. kwam hem een keer tegeb via Google, geen eigen website.
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 163
Rob schreef:Citaat:...?
Ik moet ook nog wat spulletjes van FCP hebben, heeft geen haast, maar toch wel dit jaar nog bestellen.
Open maar weer een topicje als je wat gaat bestellen, misschien dat ik tzt ook wat mee wil/kan/mag bestellen. Dollarkoers maakt het steeds leuker.
Een nieuwe motor bij FPC kost 43 dollar. Zo ziet hij eruit:
Iemand bekend met de "holesaw method"? Schijnt de makkelijkste methode te zijn :-\ Of toch maar de how-to van Kay-Auke aanhouden?
http://forums.turbobricks.com/archive/in...57613.html
Citaat:if your son does his first repair on a Volvo as a heater fan, he can do anything to the 200 series!
Dat geeft de burger moed ;D
1980 GL Diesel (USA)