Topics: 28
[size=18px]"voor de turbo"[/size] lekkage????????
heel gevaarlijk i.v.m. aan zuigen van valse lucht en zand/stof heel slecht voor turbo en motor
en door het valse lucht tussen turbo aanzuig en injectie unit
word de luchtmassa meter ook niet voldoende aan getrokken dus minder brandstof toegevoegd.
of te wel , een arm mengsel op dit moment.
ook omdat de verbranding minder is komt er minder warme uitlaat gassen vrij dus de turbo komt ook later op gang.
dit zijn dus allemaal factoren die mee spelen met een brandstof motor
vooral bij een turbo komt het zeer nou bij.
dus repareren en dan weer een rondje met je drukmeter en dan evt. de turbo bijstellen.
succes kaasie
Topics: 44
oke zal er even goed opletten maar komt dat vaker voor lekkage voor de turbo mijn 240 heeft nog maar 107000km gereden
zou natuurlijk ook kunnen dat mijn inlaat spruitstukpakking lekt ga dit ook ff checken
nu schijnt er ergens ook een druksensor te zitten die ervoor zorgt dat als de turbo druk te hoog wordt het waarschuwings lampje laat branden en/of de motor laat afslaan
weet iemand waar die zit
eric
Volvo S70R B5234T4 M59
bij je voetpedalen tegen het schutbord zit die schakelaar.
maar deze laat alleen het lampje branden en niet de motor afslaan.
ok dat weet ik dat maar zit er op een b21et geen schakelaar die de motor doet afslaan als de vuldruk te hoog wordt hier heb ik namelijk wel iets over gelezen
vandaag wou ik de waste gaan bijstellen
en zie tot mijn verbazing dat de steun van de wastegate op de turbo nog met 1 boutje half vast hing deze als eerste vastgezet
en ja hoor ik had de oude vertrouwde duw in de rug weer terug
kan ik gelukkig de waste gate met verzegeling met rust laten
eric
Volvo S70R B5234T4 M59
zo zie je maar.
alles controleren en repareren en als het dan nog niet goed is kan je er wel wat aan gaan knutselen.
he Eric!!!
Da's toevallig!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had PRECIES hetzelfde probleem 2 dagen geleden!!! Met moeite (vooral veel geduld) de boutjes weer vastgezet en het was weer ok. Toen nog stiekem de turbodruk ietsje opgeschroefd tot 4/5e geel.
Hij liep vandaag 225km/h op een lege afsluitdijk - kon nog wat harder, maar de banden begonnen rare klopgeluiden te maken (wel V-serie).
107.000km???? Da's nog bijna nieuw! Carrosserie ook goed?
Topics: 256
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Je ruit heeft de 225 gehaald, nu de rest van je turbo nog!
nou de mijne gaat ook tot 4/5geel zal ook de top eens proberen 210 heb ik al ens gehaald maar had toen nog over
tuurlijk wel uitkijken voor videowagens
maar die zullen me dan toch wel niet kunnen bijhouden
haha
eric
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 256
Ontzettend bedankt trouwens voor de moeite!
Ik heb al 190 km/uur gereden op dat stuk bij schiphol tijdens de 2e alternatieve volvorit!!!!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68