Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 740 estate uit 1990
Heb even gegoogeld en nog een goedkoop adresje gevonden:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/over...iger.html?
Antwoord
Citaat:Welk merk koop je dan?

Remmenreiniger haal je het voordeligst bij de Action.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ik ben vandaag bezig om de stoelen weer gangbaar te maken, de rugleuning van de bestuurdersstoel doet het weer, nu de andere nog.
De bedieningsbinnenkabels waren op de een of andere manier te kort geworden, dus een van de vierkante meenemers greep niet meer in.
De buitenmantel is een kunststof slang met stuitnokken, ik heb een nok verwijderd en de slang 15mm ingekort, sluitnok er weer op en de boel ingevet en weer gemonteerd, werkt weer perfect Smile

Nu nog de elektrische storing verhelpen.

Hoort er achter de kachelknoppen geen lampje te branden??

[edit] Ja er hoort een lampje te branden... maar dan moet er wel een in zitten :o Nu kan ik in het donker weer zien hoe warm het is.

De electrische storing zit er nog in, waarschijnlijk zit het in de stopknop, af en toe als ik er aan friemel dan werkt het, meestal niet.
Ik moet er alleen nog achter zien te komen hoe het bedieningskastje los moet, kan nog geen schroefje ondekken ???

[Afbeelding: AV20090324-046-1.jpg]

Beide rugleuningen zijn wel weer goed ;D
Antwoord
Ik heb de afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten, op de sloop heb ik diverse interieurdelen gescoord, voornamelijk kunststof kapjes en klemmetjes om alle gescheurde en gebroken delen te vervangen.

Ik heb ook een deursluiting met elektrische bediening en draadboom gevonden op de sloop, de deur linksachter deed het namelijk niet op de centrale vergrendeling, waarschijnlijk is er een keer een andere deur ingekomen zonder centrale vergrendeling.
Na wat gesleutel (helaas geen foto's) werken alle deuren weer op de centrale vergrendeling Smile

Vanavond heb ik de stoute schoenen weer eens aangetrokken en ben met de storing in het bedieningskastje van de bestuurdersstoel bezig geweest.

Na het los schroeven van de stoel kon ik aan de onderkant de 3 stekkers losmaken en het kastje uit de auto halen.
[Afbeelding: AV20090507-001.jpg]

Toen heb ik alle draden gedesoldeerd.
[Afbeelding: AV20090507-004.jpg]

Met een tinzuiger heb ik alle tin weggezogen van die punten waarvan ik dacht dat de printplaat mee op zijn plek werd gehouden... ik had goed gegokt 8)
Ik ontdekte dat de soldeerpinnen van de stopknop los zaten, zie rode pijlen. Storing gevonden.
[img width=600 height=600]http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-005.jpg[/img]

Maar nieuwsgierig als ik ben kon ik het niet laten om het hele ding te demonteren, eerst de schakelknoppen er uit gewipt, die zitten gewoon vastgeklikt.
[Afbeelding: AV20090507-007.jpg]

Na nog wat tinresten te hebben weggezogen kon ik de printplaat verwijderen, een schoonmaakbeurt was wel op z'n plaats.
PAS OP, mocht je ooit aan deze klus willen beginnen, op het witte deel van de schakelaar rechtsonder de veer zit een zeer klein zwart kunststof schuifje, verlies deze niet want dan werkt de schakelaar niet meer. (met ÃÂÃÂn geluk dat hij dan altijd in de gebruiksstand staat)
[Afbeelding: AV20090507-008.jpg]

Na alles in de omgekeerde volgorde te hebben gemonteerd en gesoldeerd heb ik de boel weer in de auto gezet (23.00uur met een lamp :? ) en gelukkig werk alles weer zoals het hoort.
[Afbeelding: AV20090507-009.jpg]

Weer een klus geklaard. Big Grin

Maaaaarrr... ik heb wel een probleem, ik keek toevallig in de papieren en zag tot mijn schrik dat de APK is verlopen (3 dagen geleden) ik wist dat het in mei moest gebeuren maar niet dat het begin mei was.
Normaal krijg je toch altijd een herinnering van de RDW?
Ben ik nu gelijk de pineut of loopt het zo'n vaart niet?

Mijn zoon neemt hem morgen deze ochtend mee naar zijn werk, misschien kunnen ze nog een gaatje vinden voor een APK :-X
Antwoord
nee,is niet zo'n probleem, was laatst zelfs 3 weken te laat ??? ???
ben er ooit met m'n 404 op aangehouden, maar mijn verweer was dat de onderdelen nu eenmaal wat moeilijker te vinden zijn dan een reguliere leasebak ;D ;D
na 3 maanden heb je wel een zwaar probleem Tongue Tongue
let er wel op dat je zonder geldige APK ook niet verzekerd bent!!!!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ik heb vanochtend gelijk met de RDW gebeld, en een vriendelijke mevrouw aan de andere kant van de lijn heeft mij gerust gesteld.
officieel mag je alleen naar een garage rijden om een APK uit te laten voeren, en dat is op dit moment aan de gang (als het goed is)

Ik heb vanochtend ook maar even mijn Amazon opnieuw geschorst, was ook al 4 dagen verlopen :o
Veel te druk de laatste tijd, dan schieten dit soort dingen er weer bij in. :-[
Antwoord
Erg mooie wagen Arjan ,Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.
Antwoord
Bedankt Erik, maar hij is afgekeurd :o

Afkeurpunten zijn:
  • Binnenste stuurkogel LV
    Band LV
    Kleine beschadeging gordel RV
    Fusee kogelhoesje RV
    Wiellager RA en waarschijnlijk LA
    Achterlicht unit R verkleurt (wist ik)
    Laswerk aan de reservewielbak, gat van 5x2 cm (wist ik)

Morgenochtend begin ik met het laswerk, mijn zoon kan via de garage waar hij werkt de lagers en fuseekogel bestellen, via een collega kan hij waarschijnlijk aan een gordel en achterlicht unit komen.
De banden bestel ik denk ik zelf via internet.
Het valt allemaal wel mee maar het moet wel even gebeuren.
Antwoord
Citaat:Laswerk aan de reservewielbak, gat van 5x2 cm (wist ik)[/list]

Een gaatje van 5x2 is toch geen afkeur? ???
Antwoord
danielk schreef:Lijkt me ook niet? Wel iemand die er zin in had bij dat APK station zeg. Onafhankelijk station? Was laatst ook ergens in Eindhoven. Nog geen 10 minuten bezig die vent en goedkeuring. Stond er versteld van dat die t zo snel deed.

Als die 240 van me in die staat er in 2007 nog doorheen is gekomen, zou eigenlijk iedere auto er doorheen meoten komen ;D. En nee ik ken de persoon in kwestie niet bij het keurstation.

APK Eindhoven? Goeie zaak daar! Altijd onafhankelijk, vriendelijk en volgt de regels in het voordeel van de klant!
Tot nu toe zijn al mijn auto's daar gekeurd!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.861 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.892 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Rhino's Estate Rhino 16 9.835 11 May 2021, 04:15
Laatste bericht: Rhino
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.536 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 187.671 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 107.025 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.086 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.450 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.231 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.462 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)