Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzinepomp
Dat heb ik ook idd...

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
ok, maar voor mijn gevoel moet een nieuwe pomp toch beter zijn dan de oude. :oops:

Qua geluid dan ,doet de oude pomp het beter dan de nieuwe.

Het is nog even afwachten wat bijna-lege-tank-pompsound nu wordt!
Antwoord
nogmaals, rij je tank niet al te leeg. De rotzooi die onderin je tank zit (en die zit er na 15 jaar of langer, trust me!) is niet nihil en kan de boel weer verstoppen / kapot maken!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zoals al gemeld heb ik de hoofdpomp en in-tank pomp vervangen. Inclusief filters. Starten ging meteen vlotter!

Maar eh, ik vond het scantech pompje van Estateservices toch wel erg duidelijk hoorbaar zoemen. Van Ronald een origineel pompje gehad: zoemt welliswaar iets minder , maar toch nog hoorbaar; schijnt dan toch normaal te zijn :roll:
Het Scantech pompje ga ik dan denk ik maar weer monteren. Origineel is toch wel duur!

Ja, ondanks dat ik nu een ervaren in-tank-pomp-monteur ben , is het vlotterballetje weer in de tank gevallen Sad En natuurlijk via dat kleine rotgat niet te zien. En ook met de kleine handjes van mijn jongste zoon niet te vinden. Wel lastig nu , geen werkende benzinemeter. Ik denk dat dat balletje geen kwaad kan in de benzinetank???

Volgens het onderdelenboek is zo'n vlotterbal niet los leverbaar!
Wie heeft er toevallig een vlotterballetje??
Antwoord
Het lijkt me toch wel verstandig om dat ballentje er uit te halen. Met een stukje ijzerdraad? Mechanische vinger? Misschien zit er nog wat ijzer aan, dan kun je het proberen met zo'n pen magneet.
Antwoord
Tank vullen tot de nok ? Dan komt ie door het benzine-pomp-gat weer boven ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Tank vullen tot de nok ? Dan komt ie door het benzine-pomp-gat weer boven ?

Volgens mij is dat idd DE oplossing Idea

Zoniet, ik heb nog wel een vlotter liggen 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Inderdaad, klinkt als een sterk plan.

Maar eh, is er dan geen kans op dat dat lullig balletje voor de benzineaanvoerbuis gaat zitten. En daar zit weer zo'n klepje voor..
Ook zou het kunnen zijn dat de vlotterbal tegen de bovenkant van de tank geduwd wordt..?

Maar het is te proberen. Je weet het maar nooit.
Voorlopig heb ik even geen tijd en rij dus zonder werkende benzinemeter, maar wel met een dobberend vlotterballetje :roll:
Antwoord
wat een gedoe met dat vlotterballetje! Laat ik nou vanavond constateren dat mijn benzinepomp ook meer lawaai maakt dan voorheen...heb alleen nog geen idee welke het is...(auto rijdt en start prima)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Inderdaad...je hebt gelijk: wat een gedoe!

Heb inmiddels een nieuw balletje gescoord en rijd dus nu met twee. (in de tank)

Gaat allemaal prima.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  benzinepomp lekt jantjebeton 10 9.295 31 October 2015, 17:46
Laatste bericht: jantjebeton
  Benzinepomp 740 gle Impala 5 4.688 15 May 2014, 08:20
Laatste bericht: A_A
  Benzinepomp zuigt lucht hun 9 6.885 21 March 2014, 21:18
Laatste bericht: hun
  Carburateur en benzinepomp raadsel. arench 17 11.692 14 June 2012, 09:56
Laatste bericht: arench