Benzinepomp (externe hoofd-pomp) van mijn 245 maakt steeds meer herrie (zoemend geluid). Voor mijn idee bij een tankinhoud van zo'n 15ltr wat meer dan bij een gevulde tank.
Na een uurtje stilstaan start tie de laatste tijd wat moeizaam; kan dit iets met elkaar te maken hebben?
Ergens gelezen dat het filter van de in-tank-pomp ook de oorzaak zou kunnen zijn? Vervangen van terugslagklepje op hoofdpomp een oplossing????????????
Filter naast benzinepomp is vorig jaar nog vervangen.
Topics: 28
pomp hoort geen lawaai te maken , die je van alle kanten kan horen.
vervangen dat ding.
Is het ook mogelijk dat het irritante gezoem van de in-tank-pomp komt??
Eventueel gebruikte pomp kopen is een gokje?
vlgs mij kunnen het 2 dingen zijn:
1. het filter in de tank is vies (of iets anders wat de doorloop blokkeert) en daardoor moet je pomp erg hard werken
2. je pomp is bijna kapot
En nee, vlgs mij kan 't pompje in de tank nooit zoveel lawaai maken. Meestal is dit het teken dat de pomp de geest gaat geven..... En dan sta je dus wel stil he?
OK, ik ga eerst het filter van de in-tank-pomp dus vervangen!!?
Heb al gezien dat je daar een " special tool" voor moet gebruiken.
Heeft iemand ervaring in het (de)monteren van het bewuste pompje?
ja, dat heb ik ooit eens gedaan. Je moet de vloer vd kofferruimte verwijderen, dan zie je de opening naar het tankpompje/benzinemeter. Die kun je gewoon losschroeven en vervolgens omhoog halen.
Onderaan zit een polyester filltertje wat ik gewoon heb schoongespoeld.
Je moet toch zo'n grote ring , die de pomp op z'n plaats houdt, een kwartslag draaien om het zaakje los te kunnen halen?
ja ik geloof het wel. het is al een aantal jaren geleden dat ik 't heb gedaan, maar het sprak allemaal redelijk voor zich.
Boutjes/schroeven waren alleen lastig bereikbaar of vastgeroest kan ik me herinneren.
succes
Filtertje van de in-tank-pomp eindelijk gemonteerd! (lag al maanden klaar)
Met een zelf gemaakt stukje gereedschap ging het losdraaien van de vasthoudring redelijk vlot. Ring en rubber ook vervangen.
Alleen: bij het verwijderen van de tankpomp viel de vlotterbol in de tank. Gelukkig was een buurjongetje zo aardig om mijn zijn kleine handjes het vlotterbolletje uit de tank te halen.....
Filter was aardig zwart.
Klein stukje gereden, merk geen noemenswaardig verschil.....
Ook zoemt de (hoofd)pomp nog, vooral hoorbaar bij een wat lege tank; maar dat schijnt (bijna) normaal te zijn.
Topics: 1
abel doornbos schreef:Klein stukje gereden, merk geen noemenswaardig verschil.....
Ook zoemt de (hoofd)pomp nog, vooral hoorbaar bij een wat lege tank; maar dat schijnt (bijna) normaal te zijn.
Na +/- 200.000 km gaan de benzinepompen een bijgeluid maken. Er is maar 1 remedie : vervangen.
Timen