30 March 2008, 20:36
Zal van de week de tip van Zwarte Flirt opvolgen...
En ik hoop inderdaad dat het niet het diff is.
Het zit wrs wel in de aandrijflijn. Tussenlager aandrijfas is ook nog optie, zit nog niet helemaal jofel (voorste asdeel lijkt ca 1 cm te lang, waardoor lager iets verder naar achter zit dan waar beugel en rubber mooi passen....
De klonk klinkt niet zo heel ver achterin, dus zou nog steeds halverwege kunnen zijn (of combinatie?).
Komt vooral voor bij wisselen van trekken naar remmen. Zge maar als het toerental van aandriving en wielen onderling gaan verschillen.
Soms ook in bocht, maar ja , dan moet een diff ook werken natuurlijk....
Verder ook op oneffen wegen (klinkers, drempels) zou dan weer de stang kunnen zijn die wat meestuitert...
Verder als ik de bak in D of R zet geeft ie ook een aardige tik.
Volvoliefhebber, ik zit niet ver van Woudenberg.
Kan ik 's avonds of zaterdags een keertje aanwippen om jullie ge-oefend oor een oordeel te laten vellen?
En ik hoop inderdaad dat het niet het diff is.
Het zit wrs wel in de aandrijflijn. Tussenlager aandrijfas is ook nog optie, zit nog niet helemaal jofel (voorste asdeel lijkt ca 1 cm te lang, waardoor lager iets verder naar achter zit dan waar beugel en rubber mooi passen....
De klonk klinkt niet zo heel ver achterin, dus zou nog steeds halverwege kunnen zijn (of combinatie?).
Komt vooral voor bij wisselen van trekken naar remmen. Zge maar als het toerental van aandriving en wielen onderling gaan verschillen.
Soms ook in bocht, maar ja , dan moet een diff ook werken natuurlijk....
Verder ook op oneffen wegen (klinkers, drempels) zou dan weer de stang kunnen zijn die wat meestuitert...
Verder als ik de bak in D of R zet geeft ie ook een aardige tik.
Volvoliefhebber, ik zit niet ver van Woudenberg.
Kan ik 's avonds of zaterdags een keertje aanwippen om jullie ge-oefend oor een oordeel te laten vellen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005