Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ratelend geluid uit "wielen"
Hallo volvokenners ???
Ik heb me onlangs aangemeld op dit forum: hier stel ik me even voor.
Ook ik heb een probleem met de auto Wink.
Als ik langzaam rijd, hoor ik een ratelend geluid voor bij de wielen. Dit hoor ik als ik rijdend met het raam open luister. Het lijkt dan net of ik in ÃÃn of andere rammelbak rijd (wat dan ook zo is natuurlijk ;D). Als ik heel zachtjes de rem intrap, zonder te remmen, houd het ratelen op.
Wat zou dat kunnen zijn?
ÉÃn garagehouder vertelde meteen dat dan de remblok los in de klauw zit en een ander had het over een stabilisatiestang waar een rubber vervangen moet worden.
Is er hier iemand met dezelfde ervaring, of die weet wat er aan scheelt?
Vast vriendelijk bedankt voor de reacties!
Ype de Groot - Eindhoven
Antwoord
Remblokje dat een beetje rammelt zou kunnen maar je spreekt over een ratelend geluid.
Antwoord
Dag jos245, bedankt voor je antwoord. Rammelend geluid reken ik ook goed. Ik heb bij de garage het wiel eraf gehad. Op de rem en de remblokken zit total geen speling en alles zit keurig "strak".
Antwoord
Of het rubber van de stabilisatiestang op is, kan je zo zien. Er even onder gaan liggen en je ziet twee u-vormige beugels waar ruim rubber in hoort te zitten.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Lagertje kan ook de boosdoener zijn.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
volvorider2 schreef:Lagertje kan ook de boosdoener zijn.
Lagertje weet ik niet, als ik de rem aanraak met de voet zonder daadwerkelijk te remmen, spant er ergens iets aan waarna het rammelen/ratelen ophoudt.
Blijft vreemd.
Antwoord
Je kunt eens trekken en voelen aan verschillende onderdelen linksvoor zoals de wieldop,wielspeling controleren, aan de stabilisatorstang trekken, draagarm controleren op metallisch contact door versleten rubber/bus.
Eventueel de auto opkrikken linksvoor en dan een slinger aan het wiel geven terwijl iemand anders langzaam de rem intrapt.
Antwoord
Als je hele goede oren hebt is het denk ik het terugslagklepje in de rembekrachtiger. (of is dat er niet op een 240?)

Is trouwens heel makkelijk op te lossen.
Antwoord
jos245 schreef:Je kunt eens trekken en voelen aan verschillende onderdelen linksvoor zoals de wieldop,wielspeling controleren, aan de stabilisatorstang trekken, draagarm controleren op metallisch contact door versleten rubber/bus.
Eventueel de auto opkrikken linksvoor en dan een slinger aan het wiel geven terwijl iemand anders langzaam de rem intrapt.
Thanks Jos, Ik was vergeten te melden dat dit zich alleen voordoet op klinkerweggetjes e.d. Deze wegen zorgen voor genoeg resonantie of trillingen. Als ik naar de derde versnelling ga hoor ik het minder, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat de auto dan in zijn algemeenheid dan meer rijgeluid maakt Smile.

DopdeDouwer,
Deze optie ga ik eens nader bekijken.... ik laat het weten als ik erachter ben. In de tussentijd stel ik alle hulp op prijs! Samen kan er meer! Thanks.
Antwoord
rammelende remblokken ben ik al eens tegen gekomen in een 780.
oorzaak: geen anti-ratel shims achter de blokken en geen veertjes op de blokranden.
eenmaal gemonteerd > rammelen weg.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Leuke wielen voor de 245 gydomatra 24 16.446 6 March 2021, 18:40
Laatste bericht: Volvo240
  Stand wielen op achteras 240 volvo111 2 5.153 14 November 2017, 22:42
Laatste bericht: Marc1970
  wielen voor de 340 paultruro 4 4.273 25 March 2014, 16:37
Laatste bericht: RayFrancis
  geluid uit achtertrein zweedse schone 1 2.675 11 February 2013, 21:46
Laatste bericht: zweedse schone
  zijn dit originele volvo wielen? skidje 2 3.014 10 January 2013, 23:08
Laatste bericht: henqui
  ploink - ploink geluid rechts achter.. 142? patrick2wd 5 4.284 21 September 2012, 09:12
Laatste bericht: patrick2wd
  'Kreunend' geluid linksvoor Rene68 6 5.462 3 May 2012, 19:27
Laatste bericht: Kees Roskam
  Zuigend geluid rechtsachter bij drempels Jeroen V 10 8.124 15 March 2010, 14:00
Laatste bericht: Jeroen V
  achteras 240 maakt een rammelend geluid bij het rijden over klinkerwegen Marten 4 5.182 7 August 2009, 13:55
Laatste bericht: simplicity
  Bonkend geluid achteras V40 ragp 5 6.151 6 April 2009, 00:37
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)