Topics: 52
PP schreef:vraag een "oud" blauw kenteken aan, kan namelijk op een '78-er 8)
Helaas alleen
tot 1978, inderdaad, en als het goed is krijg je ze dan ook nergens - in ieder geval niet "goedgekeurd" - maar misschien neemt niet iedere automaterialenzaak het even nauw... Voor mijn caravan kreeg ik 'm alleen nadat ik mijn kentekenbewijs had laten zien. Ik ben daar een keer mee aangehouden door een motoragent, en die begreep niet hoe ik eraan was gekomen. Ik had hem namelijk verteld dat de caravan 33 jaar oud was, en volgens oom agent was 2004 min 33 1981...
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je mooiere platen kunt krijgen dan deze: ook de gele platen zijn er in de "luxe" uitvoering, met opgelegde plastic letters.
Hoe dan ook: mooie auto, Gerben! (Al vind ik die GT-stoelen er altijd een beetje uitzien alsof er Halfordshoezen omheen zitten...)
Als het inderdaad zo kan, zou ik het zeker doen, ja.
Topics: 2
Mooi gedaan met de foto's op je site.
Super bak. Die strips vind ik wel tof staan. Classiek en stoer.
Wat ik me afvraag met zo'n oude GT, hoe rij je ermee... Gewoon stoer doortrekken (het is toch een GT) of cruisen (het is toch een oude bak, moet je toch zuinig op zijn)...
Ik rij echt als een oma met mijn DL..Hij trekt best goed nu er een b21 motor in ligt, maar bleef lange tijd toch onder de 120km... Nu ik de officele diagnoze van auto hypochonder heb gekregen, probeer ik me er meer toe te zetten om er gewoon mee te rijden. 130km is ook een fijne snelheid :wink:
oranje volvo 242 GL 1975
kaj schreef:130km is ook een fijne snelheid
Die oma's van tegenwoordig...
Topics: 7
kaj schreef:Wat ik me afvraag met zo'n oude GT, hoe rij je ermee... Gewoon stoer doortrekken (het is toch een GT) of cruisen (het is toch een oude bak, moet je toch zuinig op zijn)...
Tja, ik doe er wel 'redelijk' rustig mee, maar af en toe een keer lekker doorgassen kan geen kwaad lijkt me. Die power heeft ie op zich wel. Helaas lachen de pompstations me toe als ik er aan kom ....
Gerben
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Funsdaf schreef:Mocht het anders niet lukken dan laat maar weten, ga ik weer eens bij mijn oud collega's langs
Das mooi, bedankt, Funs. Ik begreep van een andere 'Volvo' collega trouwens dat jij en ik bij hetzelfde Veldhovense bedrijf werken .......

Dus als je 'm live wilt zien .......
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Hij heeft je blijkbaar al gezien...
Funsdaf schreef:idd, zie http://www.volvolvo.nl//forum/viewtopic.php?t=1447
Jij was dat dus.
Die collega is zeker Japie ??
Mijn 264 staat overigens bij gebouw 11.
Nou das ook sterk, toevallig vandaag gezien dus .... Ja idd Jaap.
Die 264 heb ik al vaker gezien ja, leuke bak. Tis een klein wereldje merk ik wel
De GT, als ik tenminste niet op de fiets ben, bij gebouw 7 CDE.
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Topics: 55
Wat een weelde........ gebouw 7, gebouw 11.... allemaal mooie Volvo's....
Hier staat maar ÃÂÃÂn gebouw met ÃÂÃÂn parkeerplaats vol grijze Astra's.... (en ÃÂÃÂn blauwe ZX als pseudo 244). Wel tuft er af en toe wat Dafspul voorbij (kanariegele 66, mosterdgele 55 coupÃÂ...)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 49
En ik zie alleen maar donkerblauwe 307's ...... :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km