Topics: 288
tja en 40 jr of ouder is toch weer een andere groep.. verbiedt de eigenaar van een A Ford of zo'n fijne Bentley uit "32 maar ens uit de stad te blijven als ie er nou ens mee wil rijden.. daarnaast, iedereen wordt ouder, stopt met de hobby op zeker moment, langzaam verdwijnen de oudjes en geen enkel museum zit op enkele 1000den klassiekers te wachten, als een dergelijk museum nog blijft bestaan over zeg 40 jr....
Topics: 7
Daar ben ik ook bang voor, een PV bijvoorbeeld raak je niet gauw kwijt. Idem voor een P1800: sommigen staan al meer dan een jaar te koop! Alleen de goedkopere versies raak je snel kwijt. Hoe ouder, hoe erger het wordt. Wel erg jammer.
..we hechten er teveel aan...
maar tot die tijd willen we er wel ongestoord van kunnen genieten..!
Topics: 163
Lijkt me een typisch komkommertijd nieuwsbericht, waar vervolgens de politiek de komende periode lekker (mis)bruik van zal maken. Ik ben wel benieuwd wat daat vervolgens uit komt.
Het zal vast lastiger worden, de onderdelen en brandstof duurder etc etc, en eigenlijk zijn er heel andere autokeuzes te maken als je op de euro's gaat letten.
Maar denk ook eens aan je aankoopprijs van je volvo en hoe lang je die al hebt, en de lol die je ervan hebt beleefd. Als het tegenzit moet je afschrijven op die aanschafprijs, maar dat is bij "normale" auto's sowieso het geval.
Dat genieten moeten we dan maar zo veel mogelijk doen!
Topics: 52
Weer een hoop geblaat uit de politiek. Persoonlijk vind ik het niet echt een probleem daar ik niet in de stad woon. Maar er moeten eerlijker methodes zijn om de goedkooprijders te scheiden van de liefhebbers denk ik. Want daar draait het uiteindelijk om, de melkkoe van de NL staat, autorijdend Nederland.
Topics: 7
Mee eens.
Vind het alleen wel weer kansloos, die symboolpolitiek. Als het inderdaad weer zo'n komkommertijdbericht is, dan is het weer zo'n jaarlijkse angst-aanpraterij waar men in Nederland zo goed in is.
Maar is 't niet zo dat angst een slechte raadgever is?
Topics: 24
Volvo 142 B23 schreef:Weer een hoop geblaat uit de politiek. Persoonlijk vind ik het niet echt een probleem daar ik niet in de stad woon. Maar er moeten eerlijker methodes zijn om de goedkooprijders te scheiden van de liefhebbers denk ik. Want daar draait het uiteindelijk om, de melkkoe van de NL staat, autorijdend Nederland.
Waarom zou je goedkooprijders van liefhebbers willen scheiden?...beiden vrij subjectieve begrippen trouwens. Zat liefhebbers die ook goedkoop rijden. Gewoon objectieve regels hanteren.
Volvo 244 DL 1974
als je veel zelf aan het stalen ros doet ben je sowieso goedkoop uit...
Topics: 52
1 August 2012, 23:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 August 2012, 23:29 door Volvo 142 B23.)
volvosvenska schreef:Waarom zou je goedkooprijders van liefhebbers willen scheiden?...beiden vrij subjectieve begrippen trouwens. Zat liefhebbers die ook goedkoop rijden. Gewoon objectieve regels hanteren.
Subjectief? Goedkooprijder: afgetrapte Mercedes diesel die eigenlijk gesloopt zou worden maar omdat ie van 85 is rijd ie nog rond. Onderhoud doen we niet aan want volgend jaar haalt ie de APK toch niet meer.
Liefhebber: rijd voor mijn part 50000km per jaar in een Mercedes diesel uit '85 maar verzorgt em netjes, APK geen probleem want netjes verzorgt etc.
Scheiden? Ja, de oldtimerregeling is voor de tweede doelgroep bedoelt. Niet voor tweedehands remblokken gebruikende goedkooprijders. Goedkoop autorijden bestaat niet. Ik doe vrij veel zelf aan mijn auto's maar vaste lasten horen erbij. En ja het is aantrekkelijk een oud barrel te kopen en een kleine 1200 euro per jaar in mijn zak te houden aan wegenbelasting. Maar dat is niet zo sociaal naar vele echte liefhebbers doordat het waarschijnlijk komende jaren de oldtimer de nek omdraait.
Topics: 24
Dat bedoel ik dus precies met subjectief ;-)
De overheid moet dus gaan bepalen of je auto netjes of afgetrapt is?
Objectief is een geldende APK en een bouwjaar.
Volvo 244 DL 1974