Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht starten
Rik Tuin schreef:Mijn ervaring is dat slecht starten bij koude motor in deze tijd van het jaar ook kan liggen aan te zuinig staan op LPG. Heb het recent aan den lijve ondervonden, eveneens B230a motor. Bleek uiteindelijk op te lossen door gewoon iets rijker te zetten op LPG, dus gewoon de schroef/kraan in de slang tussen verdamper en mengstuk iets uitdraaien. Te simpel voor woorden omdat hij het hele jaar goed heeft gestart tot zo ongeveer november.

Is die kraan in de slang tussen verdamper en mengstuk niet de vollast regeling??
Antwoord
Rik Tuin schreef:Mijn ervaring is dat slecht starten bij koude motor in deze tijd van het jaar ook kan liggen aan te zuinig staan op LPG. Heb het recent aan den lijve ondervonden, eveneens B230a motor. Bleek uiteindelijk op te lossen door gewoon iets rijker te zetten op LPG, dus gewoon de schroef/kraan in de slang tussen verdamper en mengstuk iets uitdraaien. Te simpel voor woorden omdat hij het hele jaar goed heeft gestart tot zo ongeveer november.

Is die kraan tussen verdamper en mengstuk niet de vollast regeling?? Bij mij iig wel, regelen van het mengsel gaat bij mij dmv een messing stelschroef op de verdamper.
Antwoord
Niet dat ik weet. Volgens mij regel je daarmee nu juist de hoeveelheid LPG die wordt doorgelaten naar de motor.
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Antwoord
Rik Tuin schreef:Niet dat ik weet. Volgens mij regel je daarmee nu juist de hoeveelheid LPG die wordt doorgelaten naar de motor.

Ik heb even op de site van de lpgonderdelenshop gekeken en hier staat idd dat dit een afsteller is voor de hoeveelheid lpg http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/6...cts/023354

Alleen heb ik gelezen (kan helaas niet meer vinden waar) dat je deze afsteller afstelt op 3000 toeren, afsteller indraaien tot het toerental zakt en vervolgens anderhalve slag open draait. Hier heb ik op gebaseerd dat deze is om de vollast afstelling te doen.
Antwoord
Ik heb diverse keren LPG ingebouwd en ik gebruik deze stelschroef inderdaad altijd voor de hoeveelheid LPG. Ook nu bleek hij iets te krap te staan waardoor hij minder ging starten met kouder weer. Hij staat nu iets royaler, start meteen, neemt prima op en rijdt desalniettmin nog steeds redelijk zuinig, rond de 1 op 9.
Antwoord
Ik zou et even proberen. Even onthouden hoeveel slagen je em geeft. Kan je em altijd nog terug zetten als het niet werkt.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Wederom bedankt, gisterenavond in het donker meteen de choke bekeken en de extra gasschrijf greep al aan voordat je de choke ging gebruiken , aangepast en dat lijk op gas iets beter te zijn, overigens antwioord op Rik, de samenstelling van het gas is in de zomer en winter anders verhoudeningen met propaan meen ik(vast wel iemand die dat weet) ik laat altijd najaar en voorjaar mijn gas opnieuw meten en afstellen.
Antwoord
haas schreef:de samenstelling van het gas is in de zomer en winter anders verhoudeningen met propaan meen ik(vast wel iemand die dat weet) ik laat altijd najaar en voorjaar mijn gas opnieuw meten en afstellen.
O, nooit iets van gemerkt, loopt zomers en winters altijd :-)), zelfs in de strenge winters van de afgelopen 2 jaar:happy:
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
LPG is in de winter meer (of allemaal) propaan omdat butaan bij een halve graad onder nul vanzelf weer vloeibaar wordt.

Goed dat je de choke hebt afgesteld. Maar toch zou dat op LPG geen verschil mogen maken (de 'choke' in de B230A carb zijn wat openingen die extra benzine omhoog laten en doen niks met LPG).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik trek de choke tijdens starten op LPG altijd helemaal uit. De wagen slaat dan direct aan waarbij de choke als soort van handgas fungeert. Zodra de wagen gestart is kun je hem een heel eind induwen en zodra je de oprit afbent en gewoon rijdt duw je hem helemaal in.

Daarbij maakt het volgens mij inderdaad weinig tot niets uit hoe de choke staat afgesteld op benzine.

Ik weet dat de samenstelling van het mensel LPS zomers en 's winters verschilt maar daar merk je in de praktijk echt niets van.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.228 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.098 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.620 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  auto start slecht andreolie 8 6.580 30 June 2020, 10:31
Laatste bericht: 245GLE1981
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.188 23 March 2020, 16:28
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.507 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  B200F Loopt slecht koud. ChielWel 13 9.299 3 January 2019, 21:49
Laatste bericht: Naciremus
  Slecht lopen en inhouden / uitvallen koude motor 2.3 uit '88 Dennis1995 14 11.865 19 November 2017, 22:08
Laatste bericht: Dennis1995
  Wel starten, niet lopen fotomark 1 2.691 4 May 2017, 16:57
Laatste bericht: fotomark
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 34.518 1 April 2017, 05:21

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)