Topics: 289
wat is bv een as voor koppel onderin met een redelijke uitloop? Ik heb nu een oude, D as meen ik, die begint wat later echt wakker te worden maar trekt dan vlak door tot ie in ademnood komt..
Wel mooi dat de techniek en de mogelijkheden van nu de ouderdom van onze auto's heeft ingehaald en vervolgens veel meer en betere opties biedt..
Topics: 38
Ben ik helemaal met je eens.
Alhoewel een Volvo-R as me ook wel wat leek. Ze schijnen zo rottig stationair te gaan draaien en zo veel jank ik ook weer niet met de 1800. Dus de TT5 komt er!
@Marc: Voor de Combi ga ik het olieslurpende B18 blok wisselen voor een B20b uit een 123gt. Dat blok stond al een tijd stil, compressie gemeten, +- 4bar op alle clinders. Kop eraf gehaald en wilde ik de kleppen gaan slijpen. Volgens mn vader zijn de uitlaat kleppen tulps en heeft slijpen geen zin. Moet dus vier (nieuwe) uitlaat kleppen hebben. Zijn die voor alle B20 koppen, met uitzondering van E en F, gelijk?
Groeten, Boele
Jambon schreef:wat is bv een as voor koppel onderin met een redelijke uitloop? Ik heb nu een oude, D as meen ik, die begint wat later echt wakker te worden maar trekt dan vlak door tot ie in ademnood komt..
Wel mooi dat de techniek en de mogelijkheden van nu de ouderdom van onze auto's heeft ingehaald en vervolgens veel meer en betere opties biedt..
De K-as die in de 1800 zit trekt vanaf 1500rpm moeite loos naar 100kmh. Ook boven in zijn toeren (6000+) lijkt ie nog door te willen. Een K-as is niet zo gek duur, incl volgers rond de 180e bij Scandix
Groeten, Boele
Topics: 289
ik zou r meteen E of F kleppen in (laten) zetten, kan ie lekker ademen.. stukje Simons er onder, dan trekt een standaard blok ook heel goed van onderuit..
Er kunnen toch niet zomaar grotere kleppen in gezet worden? Dan moet ik ook gelijk de inlaat doen..
Ik kon het blok voor 50euro kopen, voel geen stotersrand, heb er nu voor 30euro een koppakkingset gekocht, dus was van plan niet meer dan 50euro voor 4 klepjes te betalen..
Ideeën genoeg (sedan-as plaatsen, dubbele Strombergs, nieuwe vloerbedekking, rvs bumpers) geld te weinig.. Komt wellicht bekend voor... Daarnaast heb ik de Combi meer in bruikleen voor de wintermaanden.. Pomp dan liever geld in mn eigen auto ;-)
Groeten, Boele
Topics: 82
Dat zijn de betere prijsjes. Alle B20 uitlaatkleppen zijn 35 mm, zit toch druk zat achter. Die vd B18 ook trouwens, maar die hebben een andere steel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 82
Ik heb wel eens een B18 onder het stro vandaan gehaald die had ook geen meetbare compressie (was 'lopend' weggezet volgens de verkoper), maar deze knapte heel goed op van een paar nachtjes weken met ATF op de zuigers. Ging in een 145 die er goed mee wegkwam op de snelweg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Ik heb met een kwastje en petroleum het roest/vuil van de zuigers geborsteld. Daarna een laagje petroleum op gezet. Op 2 van de vier bleef petroleum staan volgens mn vader.
Ik zal eens op de zuigers een scheut ATF leggen, het duurt toch nog wel een maandje voordat ik hem over ga bouwen. Ik wil namelijk eerst de B18 uitbouwen, deksels met krukaskeerringen eraf halen, K nokkenas& volgers eraf halen om over te zetten. Dan de B20B motor 'reviverven' met rode hammerite van de Hornbach. Houdt uitstekend op mn B20E, dus hier ook maar proberen!
Groeten, Boele
Topics: 125
Marc1970 schreef:Ik heb wel eens een B18 onder het stro vandaan gehaald die had ook geen meetbare compressie (was 'lopend' weggezet volgens de verkoper), maar deze knapte heel goed op van een paar nachtjes weken met ATF op de zuigers. Ging in een 145 die er goed mee wegkwam op de snelweg.
Ik heb wel eens een B230E gekocht die de verkoper bewust met ATF had laten verzuipen. Toen uitgebouwd en weggezet. Ik heb dit blok na 4-5 jr onder zijn werkbank vandaan gehaald. Deze rookte een beetje bij de start maar doet het heel goed nu in mijn 245 GLE..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Ze staan 'onder ATF' :-D Wellicht helpt dit ook om de zuigerveren los te krijgen. Die zullen ongetwijfeld vast zitten!
Groeten, Boele