Topics: 21
Ja dat is wel heel dom :-X :-X... Waar was ik met mijn gedachten. Was net klaar of bijna klaar met een andere motor inbouwen :-\ :-\..
- Dan moet jij kunnen zeggen of de bruinen draad van hoofdstekker naar de startmotor gaat, en daar vandaan naar de + bobine???
- Dan hou ik een blauwen draad over van af de brandstof afsluiter op de carbrurateur???
- De - bobine gaat waar naar toe???
- Verdeler wat wordt daar op aangesloten
Als ik hier aantwoord op krijg ben ik klaar ;D ;D ;D
Vast bedankt voor de reaktie
Topics: 84
Andersom dan. Je motor heeft ws. een voorschakelweerstand en een 9V bobine, als de motor loopt krijgt de bobine 9V, maar tijdens het starten 12V. Als de bobine te lang op 12V draait wordt-ie te heet en gaat-ie kapot.
En een warmestartklep, die hangt op het schutbord (plaat tussen motorruimte en je voeten). Daar moet de blauwe draad vanaf de carb naar toe.
De - bobine (staat een 1 bij) gaat naar de verdeler (staat ook een 1 bij).
Er loopt een bruine draad van pin 16 op de startmotor naar pin 15 (+) op de bobine, via de voorschakelweerstand, hoe precies is erg slecht te zien op het bedradingsschema. Gewoon een paar dingen proberen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hartstikke gaaf zo snel een reaktie ;D ;D
Op de verdeler heb ik maar ÃÃn aansluiting, dus dat zal dan de - zijn.
Op de bobine ook ÃÃn - dus die twee kan ik met een draad aansluiten.
Dan blijft die brandstof afsluiter een probleem. Die schakelt als ik het contact aan zet, door de stuurdraad. maar van af deze draad splits zich in blauw. Maar naar warmstart heeft hij nooit gezetten en zit er ook niet. (volgens mij ???)
Volgens mij heb ik die Warmtestart gevonden

rond ding met 3 aftakkingen voor slangen. Zit ongeveer op de hoogte van ruiterwisser 15 cm daar onder. Maar dat ding is bij niet aangesloten, dat zal wel te maken hebben dat ik op gas rij. Ik zie 2 slangen die nergens op aan gesloten zijn en de andere verdwijnt onder de auto :o
Ik moet morgen een pakking voor me waterpomp kopen en dan als inbouwen en dan hopen dat mijn nieuwe motor het doet en de electra klopt ;D ;D ;D lol..
Nog dank voor het mee denken...
Precies dat is de warme startklep. Je kan best zonder.
:'( :'(
Ha haa nu kan ik lachen ;D ;D ;D
En hoop als ik de pakkingen heb de motor gaat lopen... lol
Hoe werkt die warmte start eigenlijk???
groet
Omdat het voor sommige mensen soms lastig is een echt warme motor te starten, heeft Volvo de warme startklep bedacht.
Via de slangen worden de benzinedampen uit de carb *bij stilstaande motor* afgevoerd naar onderen en weg ermee. Door deze damp zou het mengsel anders te rijk zijn bij warme start.
Hallo
Is de elektronische onstekking makkelijk over te zetten naar mijn auto??? Zo ja waar moet ik opletten als ik hem uit een andere auto sloop en wat moet ik er van mee nemen. In mijn auto is nog geen computer of dat kan, ben benieuwd???
Groet Ramón
Topics: 22
Gebruik de zoekfunctie!
Er is al voldoende over dit onderwerp geschreven.
Er zit wel een foutje in, als je de eerste keer niets vindt, moet je "opnieuw zoeken" aanklikken, dan werkt de functie wel.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.