Topics: 54
Ik mag aannemen dat ze die gereinigd hebben, tenminste, dat is toch normaal als je de olie laat verversen? Ik ga het morgen gelijk maar even vragen. Zou dat de reden kunnen zijn een vuil filter? Volgens Volvo hoef je die nooit te vervangen heb ik gelezen.
Groeten van Frans
Topics: 17
Heb het in het begin ook gehad zelfs bij warm weer :

en dacht eerst dat het te maken had met de oliedruk ivm met een missende kickdownkabel.. Hij schakelde toen heel erg moeizaam en (te) laat omhoog, alleen maar aan de top van zijn toerental.
Na het flushen met nieuwe olie ook dextron IID, toen was dit probleem geheel verdwenen en schakeld nu na 15000 km nog steeds als een klokje. Later pas de kickdownkabel weer gemonteerd en werd het er alleen maar beter op..
Dit betreft ook een conversie naar een AW71 met daarop nog de originele BW55 pook. Heb dus ook geen relai of dashbordlampje voor de overdrive. Deze zit gewoon direct op een schakelaar op de console (mistlamp). Eigenlijk werkt dit gewoon goed zonder problemen, overdrive staat standaard gewoon aan en doe ik alles gewoon met de kickdown. Denk ook niet dat ik dit ooit nog ga veranderen, zie er de meerwaarde nog niet van in trek toch geen zware karren meer met dat ding..
Bij mij is het dus alleen als het echt koud is maar ik denk toch dat er meer aan de hand is want als ik lekker aan het planken ben blijftie bij het schakelen ook een beetje 'plakken'.
Groeten van Frans
Ik ga dat maar eens een keer doen zo ook lekker door spoelen.
Groeten van Frans
Topics: 4
Hallo,
Ook de olie (net zo als alle oliën in/van de auto moeten eens ververst worden) van de automaat moeten eens ververst worden.
Het verversen van een automaat kan alleen via flushen, anders ververs je ong. de helft.
Op
http://www.kroon-oil.com/nl/ kun je zien vanaf '85 welke olie eventueel de goede is.
Helaas voor mijn eigen '83 BW55 geen resultaat (zie ander topic).
Ik weet dat in mijn (Saab/exFord) BW35 speciale ATF hoort, die dan ook speciaal besteld moet worden.
Denk dat vele BW35 bakken gevuld zijn met de verkeerde olie.
Als men dus alleen de helf 'ververst' heeft en er nu twee typen olie in zitten,...tja...
Ververs ook eens de diff-olie etc. etc.
Gr.