Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
Welk type automaat zit er in een 240 (1990) als er op staat (van boven naar beneden): P-R-N-D-2-1.
En hoe is de reputatie van deze automaatbak?
Waar moet je op letten bij een eventuele proefrit en welke onderhoud hebben ze nodig.
Alvast bedankt voor jullie input!
mvg,
Pascal
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Dat zal een AW-71 zijn. Zijn niet kapot te krijgen. Flushen misschien eens in de 10 jaar of om
de 80.000 km. Alleen de overgang van 1 naar 2 schokt iets, de andere overgangen gaan heel
erg soepeltjes. Kijk bij proefrit op een witte doek naar de olie op de bakpijlstok of de atf helder
is zonder deeltjes. Zijn er wel problemen dan zijn die vaak met flushen op te lossen. Succes!
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Pascal,
Toch tijdelijk weer een 240
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
Tja Arjan, ik ben zoekende naar een waardige vervanger voor mijn aangereden paarse toerbuffel. Het zal in ieder geval weer een achterwielaangedreven Volvo worden (200 of 900 serie). De jacht is in ieder geval begonnen.
A_A schreef:Pascal,
Toch tijdelijk weer een 240
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
Stinky schreef:Dat zal een AW-71 zijn. Zijn niet kapot te krijgen. Flushen misschien eens in de 10 jaar of om
de 80.000 km. Alleen de overgang van 1 naar 2 schokt iets, de andere overgangen gaan heel
erg soepeltjes. Kijk bij proefrit op een witte doek naar de olie op de bakpijlstok of de atf helder
is zonder deeltjes. Zijn er wel problemen dan zijn die vaak met flushen op te lossen. Succes!
Bedankt Stinky, een AW-71 ken ik. Deze zit ook in mijn '98 940 turbo. I.d.d. zeer robuuste bakken.
Ik wist niet dat deze bakken ook in de 200 serie geleverd waren. Ik ging uit van een voorloper vd AW-71.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Stinky schreef:Dat zal een AW-71 zijn. Zijn niet kapot te krijgen.
Echt wel!
Groeten van Frans
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Kogelman schreef:Bedankt Stinky, een AW-71 ken ik. Deze zit ook in mijn '98 940 turbo. I.d.d. zeer robuuste bakken.
Ik wist niet dat deze bakken ook in de 200 serie geleverd waren. Ik ging uit van een voorloper vd AW-71.
Zou ook een AW 03-70L kunnen zijn. De 16kleppers en HPT hadden de AW72 meen ik.
Er zijn voorbeelden op TB waarbij die bakken gruwelijk lang met 200+ pk om kunnen gaan...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..