29 December 2009, 11:38
Hebben meer automaatrijders daar last van met deze kou........dat de bak pas gaat schakelen na een kilometer rijden of zou er iets anders aan de hand zijn?
Groeten van Frans
|
automaat
|
|
29 December 2009, 11:38
Hebben meer automaatrijders daar last van met deze kou........dat de bak pas gaat schakelen na een kilometer rijden of zou er iets anders aan de hand zijn?
Groeten van Frans
29 December 2009, 11:55
kan komen door dikkere olie, maar nee geen last van, schakeld langzamer, maar net zo goed.
Sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
29 December 2009, 12:42
Een kilometer rijden, nee dat komt mij niet bekend voor. Wel lijkt het overschakelen iets langer te duren, of het toerental waarop geschakeld wordt wat hoger te liggen.
Ron.
240 Classic AUT 1994<br />240 GLi AUT 1983<br />LEASE V70 D5 AUT 2009
29 December 2009, 15:08
De olie zit er anderhalve maand in. Ik dacht omdat de olie wat dikker wordt zal het daar wel aan liggen. Als alles een beetje warm is schakeltie weer normaal, gek toch?
Groeten van Frans
29 December 2009, 15:42
Schakelt bij mij ook een ietwat later over, gaat wel beter na wat kilometers gereden te hebben.
21 January 2010, 17:03
Heel gek maar hij doet het nog steeds (gaat pas schakelen na een kilometer of 2) en zo koud is het niet meer. Het enige wat ik kan bedenken is dat er te dikke olie in zit of is dat altijd hetzelfde bij ATF olie? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Groeten van Frans
21 January 2010, 20:22
je kunt het er best versnellingsbak olie op gooien van een vrachtwagen deze smeerd vele malen beter bij een koude bak. zelfs de rammels gaan er van uit
21 January 2010, 20:26
Maar dat is toch ook ATF olie? Maakt het iets uit dan voor een vrachtwagen of personenwagen?
Groeten van Frans
22 January 2010, 14:14
Ik heb gewone ATF DII of zoiets van de brezan erin gekieperd. Merk wel dat het iets langzamer schekelt maar doet wel zijn functie.
Het betreft bij mij een AW71 en met die B230E is het een beer van een combinatie in mijn 245 GLE van 79. Heb trouwens de OD knop niet nodig bij mijn AW71! In ieder geval een heel groot verschil met de eerdere B21E met BW55.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
22 January 2010, 15:20
Funsdaf schreef:Welke ATF olie heb je erin. Die zijn er ook in verschillende "smaken" Wat er 5 maanden geleden is ingegooid is Kroon ATF Dextron IID en het peil is goed. Ik snap er niets van of het moet zo zijn dattie aant overlijden is, hoewel hij na 2 km gewoon goed schakelt.
Groeten van Frans
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| solenoid aw71 automaat aansturen | Paul P1800 ES | 6 | 252 |
7 August 2025, 19:14 Laatste bericht: Madman |
|
| Sneller opschakelen automaat | Bertone55 | 6 | 4.636 |
22 November 2020, 22:22 Laatste bericht: Bertone55 |
|
| Automaat schakelt niet door | Flinterman | 3 | 3.616 |
29 August 2020, 09:23 Laatste bericht: Grey240Polar |
|
| Welke automaat? | Archermusic | 10 | 8.492 |
13 August 2019, 15:29 Laatste bericht: aRjen.T |
|
| Problemen automaat AW70 | bartboos | 7 | 7.043 |
14 December 2018, 13:21 Laatste bericht: skidje |
|
| ombouwen 245-1993 naar automaat | kombuis2008 | 1 | 2.928 |
28 July 2018, 11:17 Laatste bericht: RM |
|
| Welke automaat | Amazon 221 | 6 | 6.533 |
3 January 2018, 10:01 Laatste bericht: polestar-volvo |
|
| Automaat 960 op 264 | petervanriemsdijk | 8 | 9.900 |
24 November 2017, 13:26 Laatste bericht: Jerry |
|
| Automaat pook zit los | superD | 2 | 3.800 |
27 June 2017, 08:22 Laatste bericht: superD |
|
| welk type automaat is dit? | Kogelman | 6 | 7.271 |
1 August 2016, 21:16 Laatste bericht: skidje |
|