Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
windgeruis open dak
volvodiesel: er werd om tips gevraagd niet hoe het schuifdak in elkaar zit. Negeer jij maar lekker, boeit me echt niet en ja het schuifdak heb ik er al zo'n 6 x uitgehad.

mbakker: Het is een beetje veel om er hier een verhaal over te schrijven maar als je niet te ver van Alphen ad Rijn woont wil ik je wel komen helpen hoor. Maak jij foto's en zet die op dit forum zodat iedereen weet hoe het schuifdak in elkaar zit. Zoniet, stuur ik je wel een pb.

belg: Raar hè, terwijl het bijna kerst is.
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:volvodiesel: er werd om tips gevraagd niet hoe het schuifdak in elkaar zit. Negeer jij maar lekker, boeit me echt niet en ja het schuifdak heb ik er al zo'n 6 x uitgehad.

mbakker: Het is een beetje veel om er hier een verhaal over te schrijven maar als je niet te ver van Alphen ad Rijn woont wil ik je wel komen helpen hoor. Maak jij foto's en zet die op dit forum zodat iedereen weet hoe het schuifdak in elkaar zit. Zoniet, stuur ik je wel een pb.

belg: Raar hè, terwijl het bijna kerst is.

Toch fijn dat je zelfs aanbiedt om te helpen. Alleen woon ik in Groningen. Is een beetje te ver vanaf Alphen ad Rijn. Zodra ik even tijd heb om aan het dak te werken, zal ik foto's proberen te plaatsen. Momenteel heb ik het even te druk met mijn werk en mijn auto is nog een beetje bevroren. Ik ben in elk geval ervan overtuigd dat dit wel goed komt. Big Grin
Antwoord
Funsdaf schreef:Bij het afstellen van het hoogte van het dak kun je het beste een bankpasje gebruiken.
Deze houd je rechtop en zet op het "hoge" gedeelte. (aan de voorzijde van het dak dus op de dakplaat) je kunt dan heel makkelijk het verschil in hoogte meten.
Maten zijn hier al gegeven.
Maar hoeft niet op de 0.1mm precies hoor.

Als je er maar zeker voor zorgt dat vanuit de rijwind gezien altijd wat je als eerste tegen komt hoger ligt dan wat je als 2e tegen komt.
De lucht gaat door de massatraagheid van lucht dan mooi over de spleet heen. zit de 1e plaat lager dan de 2e plaat dan moet de lucht tegen een rand aan omhoog wat geluid gaat geven.

Hoe is de staat van de rubbers aan de zijkanten van het dak? deze hebben ook vrij veel invloed op het windgeruis.

Verder moet je wanneer je het dak afgesteld hebt ook het pasje op diverse plekken door de rubber heen duwen. zo kun je precies voelen of het dak ook netjes in het midden van het gat zit. Ook zeer belangrijk.

Een schuifdak hoef je niet/amper te horen als alles goed is afgesteld en er geen scherpe randen zijn.

p.s. aangezien je je tegenwoordig blijkbaar moet verantworden hier. Ik heb in de afgelopen 3 jaar ongeveer elke werkdag minimaal wel ÃÃn schuifdak afgesteld.

De staat van de rubbers is matig. Ze zijn nog wel heel, maar beginnen te rafelen. In het midden zitten ook een paar scheurtjes. Ze zijn dus uitgedroogd. Beter is dus om deze te vervangen.

Zijn deze rubbers nog nieuw te verkrijgen? Of is daar ook een andere oplossing (universeel?) voor?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koffer V60 2014 gaat niet meer open pjdegeest 0 587 4 October 2023, 18:29
Laatste bericht: pjdegeest
  motorkap 240 glt '88 gaat niet meer open JanssenJan 5 3.954 3 February 2013, 13:13
Laatste bericht: henqui
  Dashboardkastje wil niet meer open Arjan. 8 9.704 12 January 2013, 12:48
Laatste bericht: Arjan.
  Portier gaat niet open van de buitenkant. mark244turbo 0 2.158 11 May 2012, 19:59
Laatste bericht: mark244turbo
  Bekleding open dak Almelo 5 3.764 7 February 2011, 23:54
Laatste bericht: Dopski
  245 uit 1984 lpg met veel windgeruis en bonkende uitlaat madmax 9 4.977 27 May 2010, 08:29
Laatste bericht: 242-turbo
  Krijg de motorkap niet meer open Harry 2 3.227 10 July 2008, 22:22
Laatste bericht: Harry
  open dakje afdichting..... makkebeer 0 1.584 24 January 2007, 12:48
Laatste bericht: makkebeer
  open dak inbouwen Filip 11 13.131 20 July 2005, 10:47
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)