Topics: 38
9 January 2013, 23:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 January 2013, 23:43 door Arjan..)
Van de ene op de andere dag gaat mijn dashboardkastje niet meer open. De knop is nog wel te draaien, maar het klepje blijft vast zitten. Het knopje draait nu minder vlot terug naar de ruststand dan ik me kan herinneren. Hiervoor nooit iets van hapering gemerkt. Heb er al een paar flinke klappen tegen gegeven en ook de meestal-lossen-dit-soort-dingen-zichzelf-op methode werkt niet.
Iemand een idee hoe dit slotje in elkaar zit en wat hier het probleem zou kunnen zijn? En hoe krijg ik nu het dashboardkastje open of vervangen? Neem aan dat het kastje open moet om het te kunnen vervangen. Koevoet? Of zijn er subtielere methodes?
Edit: het gaat om het nieuwe type dashboard
Topics: 163
Heeft een grapjas 'm stiekem op slot gedraaid?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat als je lamme scharniertjes hebt, het klepje vanzelf open valt.
Dus een koevoet oid zou ik neit proberen, dan breken ze geheid af met deze kou. Misschien kan je die wel van onder los(ser) krijgen, zodat je toch wat speling krijgt om het klepje wat omlaag te drukken en open te doen.
Helaas niet op slot, dan draait het slotje helemaal niet.
Uit je verhaal begrijp ik dat de sluiting/het palletje oid aan de bovenkant van het slotje zit, klopt dat?
als een bus.
soort driehoekje dat terug zn huisje ingaat als je aan de knop draait.
Helemaal achteraan zie je het palletje omhoog staan.
Topics: 16
ligt in Nieuwleusen een dashboard kastje die je mag hebben... heb er alleen denk ik geen sleutel bij.
Ok, bedankt voor het aanbod. Eerst maar eens zien het ding open te krijgen, anders krijg ik hem ws ook niet vervangen. Mocht dat slopen worden, dan zal ik idd een nieuw kastje nodig hebben...
Dop, bedankt voor de foto. Ik zal eens kijken of ik door de klep naar beneden te duwen hem open krijg.
Gelukt, het dashboardkastje is open. Met een flinke schroevendraaier heb ik de klep ver genoeg naar beneden weten te krijgen om hem open te krijgen. Het pennetje waarmee het palletje naar beneden getrokken wordt om de klep te ontgrendelen is afgebroken. Dat wordt dus zoeken naar een ander slotje. Daar open ik wel even een gezocht-topic over.
Mocht je er met astrix niet uitkomen, die op de foto is over.
Begreep dat Asterix er geen sleutel bij had (toch?)
Heb jij dat wel? Jouw slotje ziet er wel anders uit dan de mijne. Zie het gezocht-topic:
Klik