Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spanningsstabilizator + lampje
k'heb je nu een PB en een mailtje gestuurd voor contactgegevens.
er gaat even overheen, t'is soms even geduld oefenen hier maar dat heeft ook z'n charme soms.
een 200 is doorgaans ook niet zo snel maar als hij eenmaal gaat.......... Big Grin
Antwoord
240diesel schreef:k'heb je nu een PB en een mailtje gestuurd voor contactgegevens.
er gaat even overheen, t'is soms even geduld oefenen hier maar dat heeft ook z'n charme soms.
een 200 is doorgaans ook niet zo snel maar als hij eenmaal gaat.......... Big Grin

Ik heb m binnen; eerste indruk: "moet dat zo rammelen?"... blijkbaar wel, want hij werkt Smile
Ik maak je meteen het geld over.
Nieuwsgierig als ik ben natuurlijk meteen de oude open gemaakt; blijkt alleen een spoeltje te zijn :S weet iemand hoe ik die kan doormeten (i.e. hoeveel windingen erin zitten, zoals te zien is is hij flink doorgefikt)? Dan kan ik 'm fixen en als reserve bewaren...

[Afbeelding: Photo001.jpg]
Antwoord
Weerstandsdraad om een bimetaaltje repareren, dat zou een nuttige vaardigheid zijn. Dat soort constructies zitten ook in de temperatuur en benzinemeters, en in de vlotter in de tank.
Ik heb wel eens wat geprobeerd met dun koperdraad, werkte wel maar eindigde binnen 500 meter in een zwartig wolkje rook.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
t'is wel een erg vreemde constructie om een spanning te regelen.
je krijgt een soort aan uit constructie, voorloper van PWM ha ha ha.
je zou zeggen dat VDO zelfs in 1978 wel iets geschikters had kunnen ontwikkelen......

nog een anekdote tot slot; mijn eerste spanningsregelaar die defect ging gaf dus ook een temp. aan in het rode en ik balen natuurlijk.
thermostaat vervangen, geen resultaat.
radiateur gespoeld geen resultaat.
waterpomp vervangen (incl. distr.riem want is een diesel) geen resultaat.
externe temp.meter geïnstalleerd; MOTOR WERD HELEMAAL NIET TE WARM!>>>>ge voelt hem aankomen, spanningregelaar kapot!
dat kan je dus hebben als je op "ervaring" denkt te kunnen werken.

maar belangrijkste is nu dat jouw instrumenten nu weer correct aangeven.
wat voor soort werk doe je bij ASML als ik zo vrij mag zijn?
Antwoord
Gelukkig zijn er dit soort forums Wink hier las ik dat de temp. meter+brandstofmeter te hoog waarschijnlijk de spanningsstabilizator was... Smile

Ik ben software engineer bij ASML
Antwoord
aha , software engineer.
maar je ziet ook niet op tegen hardware-matige ingrepen zoals het opnieuw wikkelen van de spanningsregelaar ;D

wie weet komt je kennis hier nog eens van pas.
ik heb net een simpel programmatje getikt voor het op en neerklappen van m'n navigatieschermpje.
het werkt op basis van de microcomputer 16f628 .
voor een leek als ik een geweldig toegankelijk product, geholpen door de fantastische site van http://www.picbasic.nl
ik vind elektronica gigantisch ineressant (maar ook heel moeilijk zonder opleiding in die richting)
Antwoord
Nope, al die tijd achter de computer; dan moet ik ook af en toe iets met mijn handen doen. De auto fixen e.d. komt dan een heel eind in de buurt.

Zo zag ik net dat er geen intervalrelais voor de achterruitenwisser was, die was gewoon kortgesloten, zodat enige setting op de hendel constante ruitenwisser geeft.. toch maar eentje gaan halen Smile
Antwoord
repareren kan ook, zie onderstaande link

http://www.k-jet.org/articles/projects/i...egulators/

en volgens mij is het onderdeel in Belgie te bestellen

http://www.digikey.be/1/1/1066256-ic-reg...kcse3.html

Antwoord
woei, mooi reparatie verslag!
Antwoord
Brilliant! ik was al van plan om de (werkende) stabilizator te gaan doormeten, voor future reference, maar nu hoeft dat niet meer...
Zeer goede guide! deze gaat in mijn favorieten...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afgekeurd op het "controle lampje" voor het mistachterlicht marc-f 2 1.559 9 September 2022, 13:06
Laatste bericht: marc-f
  lampje vervangen in teller: hoe? BartJu 4 3.868 18 April 2020, 13:38
Laatste bericht: Nicolaas H
  Blauw grootlicht lampje altijd aan en grootlicht fout petervanriemsdijk 0 2.537 8 August 2017, 15:04
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Achterlicht zwart lampje ? Dutchgo 4 4.718 2 November 2015, 13:42
Laatste bericht: Potvisboer
  motor slaat af als lamda sonde lampje gaat branden Jaap SHREK 5 6.412 5 March 2015, 11:49
Laatste bericht: Jaap SHREK
  amp lampje volvie55 2 2.757 24 January 2015, 16:04
Laatste bericht: Jambon
  Lampje koplamp gaat steeds snel stuk. Nicolaas H 20 16.169 2 May 2014, 01:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  Lampencheck lampje blijft branden Coenraad 4 3.209 28 September 2012, 14:19
Laatste bericht: Coenraad
  Lampje Overdrive 244Drift 3 2.701 3 July 2012, 22:38
Laatste bericht: 244Drift
  DRINGEND: "fasten your seatbelts"-lampje blijft knipperen en klikken CK070 8 5.502 24 April 2012, 17:59
Laatste bericht: CK070

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)