Redelijk recent, puntjes, rotor, kabels, bougies enz. vervangen.
De auto heeft ook een tijd mooi op 4 cilinders gestart. Maar hij vindt het weer wat moeilijker sinds het koude, vochtige weer.
Topics: 107
henqui schreef:Ik heb ook een lekke pakking ... op de rode 244 GL. Ze hebben er toch wel vaak last van die oudjes...
Jullie moeten eens wat rustiger gaan rijden jongens ;D ;D
Ik heb nog nooit een lekke koppakking gehad met een oude Volvo
Vooral als je op lpg rijdt wreekt het zich op een gegeven moment als je de gewoonte hebt om fors door te trekken in de versnellingen en/of regelmatig het gas tot de bodem in te trappen.
Niet dat ik jullie van wild rijgedrag wil beschuldigen

maar ik heb toch al twee gevallen hier op het forum gelezen van mensen die kort na lpg inbouw last kregen van een lekke koppakking :o
Topics: 56
Bedankt voor je medeleven

maar ik trap 'm nooit door, kom zelden boven de 120 uit en max is 130 en als ik dat al doe is ie eerst heel goed warm gereden.
Trouwens moeten ze toch ook tegen kunnen ???
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 42
ach, ook ik moet eraan geloven, kop moet gevlakt worden en nieuwe pakking ertussen, mijn 245Tic is incontinent bovenop de kop, geeft 1 rookzooi als je stilstaat, wel spectaculair ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 135
PP! schreef:ach, ook ik moet eraan geloven, kop moet gevlakt worden en nieuwe pakking ertussen, mijn 245Tic is incontinent bovenop de kop, geeft 1 rookzooi als je stilstaat, wel spectaculair ;D ;D ;D
zolang je kop maar niet gescheurd is. En je geen waterslag krijgt valt t ook wel mee. Ach en een kopje tik je ook wel snel op de kop ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Wat is ver intrappen? Ik kom zelden boven de 3000 rpm uit. Dat valt dus reuze mee (vind ik).
Snelweg ook maximaal 140 km/h. Wat overeenkomt met ongeveer 4500 rpm.
Zo'n blok moet toch gewoon makkelijk voorbij de 4000 rpm kunnen (niet dat er dan nog sprake van enig vermogen is...).
In hoeverre moet je een auto met een nieuwe koppakking trouwens inrijden?
Topics: 107
Dirk242 schreef:In hoeverre moet je een auto met een nieuwe koppakking trouwens inrijden?
Inrijden na een nieuwe koppakking daar heb ik eigenlijk nog niet van gehoord. Wel het natrekken van de kop na een paar weken bij sommige auto's zoals bijv. een Fiat Cinquecento, maar zover ik weet is dat niet van toepassing bij de 240.
Niks over gelezen in het werkplaatshandboek. Heb dat dan ook niet gedaan.
Gewoon in 2 stappen aanhalen, meer niet.
Topics: 82
Vlgs Haynes werkt het zo:
Oude (inbus)bouten: 1: 43 ft.lbs, 2: 80 ft.lbs, 3: opwarmen en afkoelen, 4: ÃÂÃÂn voor ÃÂÃÂn 30 graden lossen en weer naar 80 ft.lbs
Nieuwe (zeskant)bouten: 1: 15 ft.lbs, 2: 45 ft.lbs, 3: 90 graden aandraaien
En altijd van binnen naar buiten werken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Dan staat het daar anders uitgewerkt dan in mijn handboek. Zal het morgen wel eens overtypen.