Topics: 56
Het probleem blijft!!
Als ik met een snelheid van zo'n 120 km rijd verlies ik koelvloeistof via de dop van het koelvloeistoftankje.
Ik heb er al een andere dop op gezet, een nieuwe dop op gezet, er zit al een nieuwe thermostaat in, de radiateur heb ik gespoeld en doorstroming gecontroleerd en wordt over het hele oppervlak warm als ik 'm afvul met heet water. Ik heb de pomp gedemonteerd en gecontroleerd, maar deze is ook perfekt.
Er zit geen olie of andere zut in de vloeistof (is mooi helder).
Wie heeft er nog ideeen?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 135
hoofdverdachte 1: Je koppakking heeft de geest gegeven. 2. Je cilinderkop is ergens gescheurd
Ofwel, er staat continu te veel druk (stukje compressie) via de cilinders via de lekke pakking of cilinderkop je koelvloeistof op te blazen. Dan wil het er op de zwakste plek uit.
goed zelf te repareren overigens (ook voor een beginnend sleutelaar) en dan ook wel betaalbaar.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 42
Hmm sjit he! Heb je ook "schuim" in je koelstofreservoir? Zo ja, dan heb je idd ergens een lek.
Kan je niet elke cilinder op druk laten testen? Hieruit zou je ook een conclusie moeten kunnen opmaken, lijkt mij tenminste.
Suc 6 igg
Topics: 107
Loopt de motor bij koude start toevallig een beetje rottig en als ie warm is weer wel normaal?
Topics: 135
Ik zou er niet mee verder rijden. Voor je het weet kan het tot waterslag leiden, in t ergste geval. Dan staan je cilinders vol water en druk je je drijfstangen dus krom.
Ofwel..regel een nieuwe koppakking (liefst bij Volvo, dan weet je zeker dat je de juiste kwaliteit hebt) en haal je kop er af. Breng m naar een revisiebedrijfje en vraag of ze hem afpersen (op lekkage dus checken) en meteen vlakken als ie niet gescheurd is. Terug plaatsen met nieuwe pakking. (Haynes erbij voor de aanhaalmomenten) en klaar is kees.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 56
Ik heb het forum een beetje nagelezen en kom ook tot de conclusie dat de koppakking kapot is.
Het nadeel van zelfdoen is, is dat ik geen sleutelruimte heb

.
Ik ben dus aangewezen op een garage of een beun.
Ik heb geen schuim oid in de KVS en loopt altijd goed, ook bij koude start slaat ie wat later aan maar loopt gelijk goed rond, ondanks de kou en op LPG. Op benzine slaat ie direkt aan.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 256
Ik heb ook een lekke pakking ... op de rode 244 GL. Ze hebben er toch wel vaak last van die oudjes...
;D
Had jij je kop laten vlakken Dirk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Ja, die is gevlakt. Volgens mij heb ik zelfs alles weer goed in elkaar gezet...(hoop ik).
Topics: 256
hoe zit het met je ontsteking? Heb je die ook vernieuwd?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68