Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzinepomp
Voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk welke pomp gaat zoemen.
Omdat dat zoemend geluid duidelijk(er) te horen is als er nog zo'n 15ltr en minder benzine in de tank zit, doet mij denken dat het dan toch de in-tank-pomp moet zijn. Maar dat weet ik niet zeker.
Antwoord
De "hoofd" benzine pomp zit midden onder de auto. Door even met de hand de pomp vast te pakken kun je zonder meer vaststellen of het deze pomp is die het geluid veroorzaakt.

Timen
Antwoord
m'n pompje ook de geest gegeven en is bijna naar de eeuwige jachtvelden verhuist, dinsdag een nieuwe zending binnen bij estate in obdam, bosch kost 139 eurie, kwalitatief zelfde exemplaar ander merk 89 eurie eigen import uut zweden, woensdagmiddag heb ik hum, s?vonds ligt ie eronder, prijzen vergeleken vanmiddag, lukt me niet voor onder de 200 eurie, keuze snel gemaakt, tevens radiator besteld en riempjes en filters en bougietjes, moet een grote beurt(de auto dan he)
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Ik kwam net een stukkie tegen waarin staat dat je de tankpomp w?l mag horen, dus dat lijkt me niet het probleem.

[Afbeelding: 26pz1.jpg]
Antwoord
Natuurlijk een elektromotor die ronddraait maakt wel wat geluid. Maar als het geluid echt hoorbaar is als je bij de auto staat dan is de pomp aan vervanging toe. Al was het alleen al om van dat irritante gejank af te zijn.

Timen
Antwoord
Zoals al geschreven, denk ik omdat het gezoem toeneemt naarmate het benzineniveau in de tank daalt, dat de in-tank-pomp de boosdoener is.

Ik hoop dat door dat ding te vernieuwen:
de motor vlotter start en uiteraard dat het gezoem (grotendeels)weg is!
Ik heb dan ook vandaag een pompje besteld. Ik weet al hoe de boel gedemonteerd moet worden Smile

In een reactie las ik dat na zo'n 200000km de benzinepompen vaak vervangen moeten worden!!??
Mijn 245 loopt naar 290000km, is eventueel (preventief) vervangen van de hoofdpomp dan te overwegen?
Antwoord
Ga ik proberen; er is net getankt..

Pompje kost euro45,= (estateservices)

Volgens de dealer wijst het toenemend gezoem van de pomp bij een lager wordend brandstofniveau op een hoogstwaarschijnlijk verminderende activiteit van de in-tank-pomp.
Het gevolg is dat de hoofdpomp "er meer aan moet trekken" en wellicht niet de juiste druk meer zou kunnen geven. Dat kleine pompje zit er niet voor niks, denk ik.
Dit is dan voor mij een reden om de pomp te vervangen.
Het schijnt ook allemaal te meten zijn. Meten is weten, zegt men. En ik heb niet kunnen meten....
Zoals je leest een paar "zou kunnen ". Het zou inderdaad kunnen zijn dat het vernieuwen van het pompje geen bal uit maakt!

Wordt vervolgd :roll:
Antwoord
Ik heb vandaag nog een benzinepomp vernieuwd. De pomp zoemde/jankte behoorlijk. De opbrengt van de vorige pomp was te gering geworden. De motor hield in bij gasgeven. Met de nieuwe pomp was het probleem natuurlijk direct verholpen. Zoals elders iets anders wordt gesteld. De pomp met filter zit toch echt onder de auto in een z.g bracket . (Volvo 240 1993 290.000km)

Timen
Antwoord
De benzinepomp heb ik gisteren geplaatst. Meteen ook het filter vervangen. Viel op zich best mee. Alleen braken een paar bouten af..

Starten ging meteen beter!

Vanochtend een nieuwe pomp-in-tank met filter gemonteerd. (van scantech, had ik nog liggen)

Zoals ik al eens geschreven heb maakte dat kleine pompje vooral herrie als de tank bijna leeg was. Bij een gevulde tank hoorde je em niet!
Bijzonder is dat je het nieuwe pompje nu continue hoort! (bij stationair hoor je het uiteraard het beste).
Dat geluid lijkt een beetje op een zachtkens zoemende naaimachine??!!

Is dit normaal??
Antwoord
volgens mij wel ja.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  benzinepomp lekt jantjebeton 10 9.295 31 October 2015, 17:46
Laatste bericht: jantjebeton
  Benzinepomp 740 gle Impala 5 4.688 15 May 2014, 08:20
Laatste bericht: A_A
  Benzinepomp zuigt lucht hun 9 6.886 21 March 2014, 21:18
Laatste bericht: hun
  Carburateur en benzinepomp raadsel. arench 17 11.692 14 June 2012, 09:56
Laatste bericht: arench
  Benzinepomp B19A defect? 345GLS 11 7.106 21 February 2010, 20:06
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)