Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
turbocharger & intercooler
constant 4000 rpm is in een 240 niks, in een 740 ook niet hoor Wink maar korststondig is het wel eens lekker.
Antwoord
Ehh... Die van mij kwam pas echt los bij 4000.....

Maar goed...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Volgens mij zit er bij jou wat dingen op die je bij mij onder de kap niet zult vinden , al was het allen al de kleur van de slangen Big Grin
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
meneer bozzma, jij hebt het over een N/A ITB setup, en 'wij' hebben het over een turbo setup.

als jou turbo setup pas bij 4000rpm pas los komt, mag je nog wel wat gaan sleutelen ;D Wink Wink Wink Wink Wink Wink
Antwoord
Da's juist. Ik hoop nu een zo vroeg mogelijke koppelpiek te krijgen. Vandaar dat ik voorlopig even het kleine turbo-tje erop laat zitten.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Kon het toch niet laten, maar heb nog even gewacht en ben nu de (trotse?) eigenaar van deze turbo:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...volvo.html

Voor E125. Max. vermogen tot 280pk lijkt me wel wat, zal iig wat extra vermogen geven in m'n turbo??

Geen idee of ik wat moet aanpassen (behalve 't klocken).
Antwoord
;D Kijk, dat ziet er goed uit! Als je t zeker wil weten of deze goed is kun je m ff laten nakijken bij C&E Turbochargers. Kost je alleen verzendkosten, tenzij je m brengt want het is niet zo ver van je werk volgens mij. Behalve als ie open moet en er is iets te repareren natuurlijk, logisch.

Aanpassen ja. Ik denk dat deze turbo waterkoeling heeft. Dus je zal water moeten aanvoeren en afvoeren.

Aanvoer van water zit bij mij een beetje raar via de plek waar normaal t kraantje zit aan de achterkant van t onderblok. Raar omdat Jelmar en ik het nooit eerder zo hebben gezien. Maar mn pa heeft t zo in elkaar geknutselt en t werkt volgens mij wel prima (redenatie zo ff snel; laagste punt, dus koudste water want het warme water stijgt naar boven???). Er is draad getapt op een wartel die in dat 'kraantjesgat' zit geschroeft. De afvoer van water zit vaak/meestal op een t-stuk van de slang van het expansievat naar de radiator toe.

En dan je olieleidingen. Die zullen wel anders zijn dan van de T3. Maar hoe en wat geen idee. Dat is bij mijn T25 ook een beetje vaag allemaal. Ik zou wel graag willen weten of er ergens een leverancier zit van staalomvlochten olieleidingen t.b.v. de turbo. Dit omdat de vaste leiding die er standaard op zit nu bij mij iets te kort is geworden en door de trillingen los raakt ook al zit er kit aan de onderzijde waar de leiding t blok in loopt.

Als je meer wil weten dan is het wel aan te raden even heel goed op t forum op turbobricks te zoeken. Op model turbo en op B21ET enz enz. Daar vind je vaak veel info en plaatjes.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
nice AJ, en Paul natuurlijk ook, maar om ff te reageren: KOUDSTE water???
staat toch onder druk, dus overal gelijk qua temp???
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
PP! schreef:nice AJ, en Paul natuurlijk ook, maar om ff te reageren: KOUDSTE water???
staat toch onder druk, dus overal gelijk qua temp???

;D het was een aanname/redenatie waar ik zelf nog over twijfelde...vandaar de hoeveelheid vraagtekens. ;D Maar waarom is cilinder 3 dan altijd het heetst? En dus meestal de meest afwijkende in een compressietest? Omdat het koelwater daar het warmst is en bij cilinder 4 alweer afkoelt omdat daar de buitenkant van de motor en de kachelaansluiting alweer in zicht is.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
vlgs mij worden die 2 cylinders het warmst omdat ze in het midden zitten?

* ik heb al waterkoeling, dus da's simpel (aangesloten op slang vanaf waterpomp en andere net onder expansievat)
* olieretour paste al niet, dus daar zoek ik dan nog een oplossing voor denk ik
* mijn grootste vraag is of de flens past, maar ik denk het wel.....
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.577 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.125 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.574 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.513 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  intercooler bunne 28 18.844 8 February 2011, 12:31
Laatste bericht: patrick2wd
  Intercooler inbouwen 240Turbo84 34 30.136 15 October 2010, 14:58
Laatste bericht: Jw240
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.456 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 26.561 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.040 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin
  intercooler Erwin 244 turbo 6 6.259 1 July 2009, 07:51
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)