Topics: 22
TheSaint77 schreef:en hoeveel Amp. trekt die?
tot de 30 ampere hebben mensen op turbobricks gemeten.
veel mensen daar upgraden hun dynamo niet maar dat lukt ze (denk ik) omdat de meeste 200/700 series daar vol met extras zitten dus al vanf de fabriek extra grote dynamo's hebben....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 135
Jelmar schreef:http://www.dutchpowertrading.nl heeft ook een hele hoop mooi spul voor niet al teveel geld.
@arie-jan als je je turbo niet goed genoeg meer hoort moet je even die bout eruit draaien
ja de wastegate zal ik zeker nog een tandje strakker zetten hoor. Wees maar niet bang. Maar eerst ff kleppen stellen en rest afstellen met Ed binnenkort. Ding zuipt harder dan ik. 200km 3/4tank kan nooit goed zijn. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Dan moet zn baas beter leren drinken ;D
Jelmar schreef:Dan moet zn baas beter leren drinken ;D
heb jij je fan al vervangen Jelmar?(om ff ontopic te komen) Nee toch?
ik zie inderdaad leuke fans bij dutch power trading.nl Maar wat heb je nodig. Toch ook nog best prijzig als je alles optelt.
nee, ik HAD eerst een fan van een opel calibra 16v, maar die is overleden, en knaken waren op dat moment op dus de oude fan terug gezet.
Topics: 27
Maar is het nodig om de dynamo hiervoor te vervanhen door een zwaardere?
@Jan: hoe weet je bij welke temperatuur de fan moet gaan draaien? Waar plaats je die sensoren?
Volvo 245 GLE 1979
Die sensor zit volgens mij meestal in de onderste slang van de radiator. Daar zijn misschien wel t-stukjes voor?
Maar een zwaardere dynamo is, denk ik persoonlijk, niet nodig. Maar wel de check of alle bekabeling daar van en naar de dynamo netjes is.
interessant topic over hetzelfde bij TurboBricks.com
Topics: 27
Ben net bij de sloop geweest..... een fan van een Opel vectra was het grootste wat ik kon vinden, diameter 26 cm.
Mijn fan is nu 44 cm diameter. Geeft wel voldoende koeling?
Volvo 245 GLE 1979