26 February 2016, 23:26
Iemand nog ideeën/tips?
'09 C30 1.6D Sport
Beslagen voorruit - gebruikshandleiding
|
26 February 2016, 23:26
Iemand nog ideeën/tips?
27 February 2016, 00:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 February 2016, 14:52 door Rin.)
Wat je wil is een hele klus. Om goed te kunnen werken aan de motor van de kachel moet eerst de hele middenconsole aan de kant met alle draden die achter de schakelaars zitten. Heb dit al twee keer gedaan en werd er niet vrolijk van.
Maar eerst: wat de warme lucht betreft, kan de oplossing mogelijk makkelijk zijn. Je haalt de dekentjes onder het dashboard links en rechts uit en kijkt, als je de koud- warmschuif beweegt of je aan de zijkant ook ziet dat de draad die er loopt de klep ook opent en dicht maakt van de verwarmingskraan. Die zit aan de linker kant van de kachel. Mogelijk staat ook je klep (boven onder) constant in een stand en moet je de draad daar weer aanbrengen op het armpje. Kijk ook of alle flexibele slangen ook vast zitten aan de ventilatieroosters. De motor van de kachel is een ander verhaal. Het ratelen kan verschillende oorzaken hebben; zo willen de lagers nog wel eens droog zijn. Olieën is een prima oplossing, maar daarvoor moet de hele kachel eruit. Ga niet zoals hier en daar staat gaten in je kachelhuis zagen om erbij te kunnen, dat is net zoveel werk en geeft een ongewenst zaag en plakwerk. Het ratelen kan ook veroozaakt zijn door een versleten lager. Bladeren die in het huis zitten kunnen ook ratelen veroorzaken. Met een tuinslang aan je stofzuiger kun je tot ver in de roostergaten komen, daarvoor moet je wel de slangen op de ventilatiegaten aan de achterkant onder het dashboard met beleid losmaken. Achter de twee middenroosters (deze kun je eruit wippen aan de voorkant met een schroevendraaier aan telkens de zijkant. Voorzichtig doen om kapotbreken te voorkomen) zit overigens gaas ter voorkoming van bladeren die de auto inblazen tegen te houden, ik heb dit verwijderd en voor lief genomen dat ik nu zonder zit. De hele boel demonteren en weer in elkaar zetten is het beste, maar kost je een dag werk. Is je motor kapot dan heb ik er nog wel een liggen. Ik zou wat foto's kunne make nvan losse kachels die ik heb staan, met wat aanwijzingen erbij, maar weet niet hoe ik die foto's moet uploaden.
27 February 2016, 23:08
Dank voor je reactie. Ik ga binnenkort ns even kijken of die draad nog goed loopt. Wellicht is de oplossing simpel. Als ik tijd heb neem ik de auto binnenkort mee naar de eerste sleuteldag van 2016, wellicht kunnen de ervaringsdeskundigen zien hoe t zit, ben zelf nog n leek op dit gebied.
16 March 2016, 21:54
Wilde afgelopen week van mijn 164 de kachelaanjager vervangen. De motor draaide niet meer en stonk verschroeid. Maar met olieën van de lagers doet de motor het weer als een zonnetje. De motor was gelukking nog niet doorgebrand.
Wel een hele klus dat uit en inbouwen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Beslagen ramen, vocht in de auto | Jerry | 21 | 26.021 |
18 December 2016, 13:39 Laatste bericht: simplicity |
|
Volvo 240 beslagen voorruit En blower doet het niet.. | VolvoFrank87 | 6 | 11.441 |
11 January 2016, 21:45 Laatste bericht: Gideon |
|
blazer op de voorruit doet het maar gedeeltelijk | Sylvester | 1 | 3.222 |
25 January 2013, 13:35 Laatste bericht: Niels240 |
|
Airco en voorruit ontwasemen | deusjevo | 5 | 7.930 |
27 January 2007, 21:45 Laatste bericht: deusjevo |