Topics: 135
ja want je hebt geen knock sensor. Die 740 wel. Zoek maar effe met de zoekfunctie hier. Staat wel meer over geschreven.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 28
gevaarlijk hoor 1.5 bar
tot 1 bar nix loos mits je weet wat je doet.
1.5 is te veel en gaat het echt kapot
je koppakking ligt er zo tussen uit
Topics: 2
Maar nu de hamvraag; tot hoe ver kan ik gaan?? Ik zit nu op 0.9 bar. 1.5 bar is idd wel ontzettend gaaf, maar lijkt me niet gezond voor zo'n motortje. En niet te vergeten, ik rij op gas. Er zit wel zo'n speciale Lovato verdamper op speciaal voor turbo motoren, die er steeds meer gas ingooid naarmate de druk hoger wordt. Wat is nog veilig??
Topics: 28
op 0.7 laten staan denk ik.
gewoon origineel houden.
maar 0.9 moet te doen wezen als je maar weet hoeveel gas erin gaat
Topics: 2
er zit absoluut geen restrictie in. het is gewoon een slangetje. waar rijdt jij mee dan op 1.7 bar??
Topics: 38
Daf 46 bestel?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 38

:lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
ik weet niet precies wat je met de restrictie in het slangetje bedoelt: bij de turbo loopt 1 slangetje van het huis naar 'drukdoos', maar zonder aftakkingen, restricties oid (origineel in ieder geval, je kunt die slang wel gebruiken om de druk bijv. tijdelijk te verhogen door een aftakking te maken die je handmatig kunt bedienen).
De drukdoos reageert op de druk die vanuit de slang wordt aangegeven en bedient dan de wastegate middels de stang. Het lijkt me in dit geval dat je de stang moet inkorten (moertje los en dan stangetje indraaien), zodat de wastegate later opent. Ik zou 'm een slag of 3 indraaien en dan nog eens proberen.
nee, zeker weten dat het gewoon een rubber slangetje is zonder restricties!