Topics: 30
Hij had een koppelingsprobleem:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...6#msg35446
Waarschijnlijk verkocht of in een vuilniszak gedouwd...
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Topics: 4
Hallo geinteresseerden (leuk die interesse!),
Ik heb mijn volvo 240 Turbo (intercooler) nog. Het gaat goed met de auto, hoewel ik hem momenteel in mijn garage heb staan, ik rijd er in de winter niet mee (ik rijd dagelijks een volvo V50 2.0D van mijn werk).
De 240 turbo is een superfijne auto en ik heb onlangs via ebay een haynes werkplaatshandboek gescoord (helaas voor alle benzinemotoren behalve de turbo).
Ik heb nog wel een aantal wensen/aandachtspunten voor mijn auto:
- ik zou graag de auto optisch verbeteren. Eigenlijk zou de auto in zijn geheel gespoten moeten worden. De carrosserie is op alle bekende (roest)plekken goed gerepareerd (ook door sito) en kan er dus weer een tijd tegen aan. Alleen de achterklep wil ik nog een keer vervangen.
- een ander aandachtspunt betreft (volgens mij) de overdrive. Als de auto warm is en ik het maximale vermogen gebruik, lijkt het soms alsof de koppeling slipt (te snel stijgen in toeren, en de snelheid neemt minder snel toe of toenemende snelheid bij gelijkblijvend, bv 4000 tpm, toerental). Na enige verdieping lijkt het mij aan de overdrive te liggen.... Ik ben zelf geen super-sleutelaar dus dit laat ik aan vakmensen over (sito te Enschede).
- motorisch loopt de auto erg goed. Hij pakt goed op, is lekker pittig en rijdt heerlijk relaxed. Nadat ik de eerste maanden de auto weer een beetje 'los' moest rijden, is hij nu erg snel. Mijn V50 houdt hem absoluut niet meer bij... Ik heb, na aanschaf, motorisch niets veranderd, alleen een paar keer injectorreiniger gebruikt en een aanpassing gedaan (zoals beschreven op turbobricks) van de luchtinlaat van het luchtfilter. Dit was een makkelijke ingreep en de klep om warme/koude lucht aan te zuigen werkte niet helemaal goed meer. Nu is die er tussen uit.
Al met al doe ik deze 240 nog lang niet weg!
Momenteel ben ik helaas erg druk met werk ed. Daarom ben ik weinig op het forum, hoewel ik het af en toe wel volg.
Bijgaand probeer ik een foto te plaatsen (kijken of het lukt).....
[img width=800 height=600]http://i153.photobucket.com/albums/s207/rr240tic/P1000462.jpg[/img]
Groet,
Roy
985 Volvo 245 Turbo intercooler, 185.000 km
Topics: 52
En of het lukt! Mooi hoor.
Topics: 74
Mooi mooi mooi. Dat ziet er gaaf uit! Kun je hem ergens stallen ofzo?
Topics: 20
RR240Tic schreef:Ik heb nog wel een aantal wensen/aandachtspunten voor mijn auto:
- een ander aandachtspunt betreft (volgens mij) de overdrive. Als de auto warm is en ik het maximale vermogen gebruik, lijkt het soms alsof de koppeling slipt (te snel stijgen in toeren, en de snelheid neemt minder snel toe of toenemende snelheid bij gelijkblijvend, bv 4000 tpm, toerental). Na enige verdieping lijkt het mij aan de overdrive te liggen.... Ik ben zelf geen super-sleutelaar dus dit laat ik aan vakmensen over (sito te Enschede).
Roy
Dat heb ik ook, nu mijn auto steeds beter loopt, inderdaad alleen de OD. Dus zijn de platen versleten...is mijn indruk.
Een andere OD of een ruilOD (Scandcar E 625...)
[img][/img]
Ja, de auto ziet er wel mooi uit. Wil/moet aan de carrosserie met name een andere achterklep (zie bijgaande foto!) en een tweetal andere deuren (rechtsvoor en linksachter).
[img width=800 height=600]http://i153.photobucket.com/albums/s207/rr240tic/P1000460.jpg[/img]
Ik kan mijn auto inderdaad stallen in mijn garage (dan kan er helaas niet veel anders, zoals een donorauto, meer bij...). Het probleem met de overdrive is dus een (in elk geval bij abbabak) bekend probleem. Ik heb gehoord dat het ook aan de olie in de overdrive zou kunnen liggen, echter verwacht ik toe te zijn aan een nieuwe/andere overdrive.
Verder nog genoeg wensen, zoals een (blauwe pullman) armsteun, bagage afdekrolhoes, naafdoppen voor de lichtmetalen velgen enz enz. Verder zou ik graag een ander in- en uitlaatspruitstuk monteren voor een betere flow. Als ik het goed begrepen heb, heeft dat zeker met de intercooler die al gemonteerd is, een mooi effect op het vermogen. Zijn hier (veel) ervaringen op dit vlak?.
Grt
Roy
Hoeveel vermogen heeft de Turbo nou ???
Volgens de RDW site 74 kW voor een 2.0 Turbo maar mijn niet-Turbo 2.3 heeft er meer (83 kW ???).
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Tja, hoeveel vermogen mijn auto heeft, is (na montage intercooler) een beetje gokken.
Standaard heeft de auto een 2.1 blok met 114kW (155 pk). Na montage intercooler gok ik zo'n 175 pk.
De gegevens die bij de RDW site vermeld staan, begrijp ik ook niet. Ik heb een kentekens van andere 240 turbo's opgezocht op de rdw site en daarbij bleek dat alle turbo's van 1985 als 2.0 op de site zijn vermeld met 74kW. Hoe dit mogelijk is weet ik niet!? Iemand die daar een verklaring voor heeft?
Ik ben benieuwd!
mooie bak!
We hebben tweeling broertjes:
Mijne heeft dezelfde kleur en heeft het kenteken NH-64-RH
Staat idd ook als 74kw te boek op de rdw site - vroeger stond er niks bij, dus hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen??