Topics: 38
Zijn er inmiddels al weer mensen bezig met het ombouwen naar KdFi?
Ik heb nu serieuze plannen gevormd. Alweer een aparte spaarpot aan het maken!
Ben benieuwd of er in NL nog meer mensen zijn die een KdFi op een B20 gebouwd hebben / ermee bezig zijn.
Hoe heeft men bv het triggerwheel geplaatst? Zat te denken aan een dubbele poelie van een airco en daarop het triggerwheel centreren.
Groeten, Boele
Topics: 289
Boele schreef:Zijn er inmiddels al weer mensen bezig met het ombouwen naar KdFi?
Ben benieuwd of er in NL nog meer mensen zijn die een KdFi op een B20 gebouwd hebben / ermee bezig zijn.
Hoe heeft men bv het triggerwheel geplaatst? Zat te denken aan een dubbele poelie van een airco en daarop het triggerwheel centreren.
..je bent niet de enige... ;-)
Topics: 52
Boele schreef:Zijn er inmiddels al weer mensen bezig met het ombouwen naar KdFi?
Je had toch lekker geoefend op de draaibank? Nu dus een bus draaien die tussen poulie en triggerwheel komt en dan met een langere bout monteren. De pasbus kun je nog met 4 boutjes tegen de poelie bouten tegen verdraaien. De bus ertussen is voor de centrering.
Topics: 6
Dit zit voor mij ook nog steeds in de pijplijn...
Maar eerst het onderstel en de carrosserie in orde maken. Ondertussen hou ik KdFi en ander systemen wel in de gaten...
Zou het bij een B20/B18 niet mogelijk zijn om het gatenpatroon in het vliegwiel te maken? Als je het triggerwheel bij de poelie monteert lijkt de censor mij op een erg kwetsbare plaats te zitten.
wel kwetsbaar, maar zo zit het wel, steuntje voor de sensor heb ik al ens zien zitten aan de boutjes van het distributiedeksel, en de schijf idd op de poelie..
12 November 2011, 13:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 November 2011, 14:00 door Jambon.)
trouwens, wat is kwetsbaar, als het goed gemaakt wordt gebeurd er verder niks. Ik heb zo ook altijd gedacht over het set electronica wat ik ooit in m'n ontstekinghuis heb gemonteerd. Past maar net en als het iets scheef zit werk eea als koffiemolen en blijft er niets van over.. nog steeds niet gebeurd..
EDIT: (wie..?)
..geen KDFI maar wel veel antwoorden..
Gatenpatroon in vliegwiel maken kan wel, maar kost gelijk weer 150euro. Volgens mij gaat het prima met een hall sensor op de voorkant.
Groeten, Boele
die bedoel ik.. best wel solide, en als je het niet vertrouwd kan r altijd nog en plaatje voor.. enige wat mis zou kunnen gaan is dat je poulie los loopt en het triggerwiel plaatselijk de boel modificeert, heb ik toevallig een keer mee gemaakt...
vliegwiel is wellicht "professioneler", je moet r wel voor zorgen dat je r bij kunt voor geval dat.. en dan is de voorzijde handiger..
Jambon schreef:die bedoel ik.. best wel solide, en als je het niet vertrouwd kan r altijd nog en plaatje voor.. enige wat mis zou kunnen gaan is dat je poulie los loopt en het triggerwiel plaatselijk de boel modificeert, heb ik toevallig een keer mee gemaakt...
vliegwiel is wellicht "professioneler", je moet r wel voor zorgen dat je r bij kunt voor geval dat.. en dan is de voorzijde handiger..
Dat kan altijd nog!
Eerste poging met triggerwheel. Zijn al op een derde van het benodigde budget. Eind januari hoop ik het eea aan te schaffen. Tot die tijd veel inlezen!
Groeten, Boele
ben benieuwd..! eea goed documenteren zodat het wat meer op "plug&speel" gaat lijken en er meer mee aan de slag kunnen.. (geldt ook voor wie het al hebben..)