Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kdfi op mijn b20 turbo....
#1
Even voorstellen, ik ben bart en mijn grote hobby is mijn volvo 142 die ik nu 7 jaar rij en onderhoud.Ik ben al die tijd al ingeschreven bij het forum maar niet erg actief vandaar dat ik me nog maar een keer voorstel.
+- 4 jaar geleden heb ik een turbo van een vw lt28 ingebouwd en rij zo sindsdien.
wat foto's
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381860900
plan A
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381861852
plan B
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381862110
uitlaat bocht

Nu heb ik een kdfi 1.3 gekocht en waar ik anders altijd er wel uit kwam loop ik nu vast.
Dit is iets waar ik geen kaas van gegeten heb....
Ik heb een actieve dis bobine er bij maar kom er niet uit hoe deze goed aan te sluiten.
Een hoop gelezen over pull up weerstanden,diods en pin 1...2..enz....
Wie kan er in jip en janneke taal uit leggen hoe het moet.


Bijlagen Afbeeldingen
           
Antwoord
#2
Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Volvo 142 B23 schreef:Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.

Ik dacht juist dat ze vrijwel allemaal 4-pins hebben. De mijne in ieder geval wel.

Ik heb ook een pull up gemaakt. Zie dit schema op mijn website;

[Afbeelding: Wiring-Diagram-Megasquirt-Volvo-1800_130323.jpg]
Groeten, Boele
Antwoord
#4
Pull up kan ook. Maar de kdfi die ik ooit in handen heb gehad had gewoon het vermogen om de bobine te schakelen.
4e pin is massa zie ik, die had ik inderdaad even vergeten ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
Geen verstand van KDFI maar wel benieuwd naar meer foto's/filmpjes van je 142!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Yellow240 schreef:Geen verstand van KDFI maar wel benieuwd naar meer foto's/filmpjes van je 142!
idd....
Maar heb je geen supercharger overwogen? Dat lijkt me gemakkelijker dan een turbo. En vlgs mij geeft dat ook een mooier koppelbereik op een B20.

Muv de kompressor heb ik, 8-bout B20, B20E kop, d-jet injectie, 4-1 uitl spruitstuk, motormanagement alles klaar liggen. Nu alleen nog even die hoek met TIJD/RUIMTE zoeken!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
Bedankt voor de reacties, zitten die 2 pull up tussen de ign 1 en aarde en ign 2 en aarde?
Ook zie ik niet waar ik ign 1 en 2 van de print moet pakken ik zie het wel op de print staan maar dan heb ik nog de keus tussen a1 en a2 ....b1 en b2 enz.
Ik lees ook wat over jumpers door solderen bij het gebruik van een dis bobine, welke moet dat dan zijn?

fotos zal ik nog ff zoeken, heb er genoegSmile
Antwoord
#8
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381921792
mijn rvs inlaatspruitstuk
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381921792
triggerwheel
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381921792
hoe het er nu uitzien nog een beetje rommelig maar komt goed...
http://volvolvo.nl/attachment.php?attach...1381921792
dit is het printje kdfi.


Bijlagen Afbeeldingen
               
Antwoord
#9
Volvo 142 B23 schreef:Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.

Excuses, zie net dat mijn vorige berichtje enigszins verwarrend is. In de laatste zin bedoelde ik pin 2 plus.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
Boele schreef:Ik dacht juist dat ze vrijwel allemaal 4-pins hebben. De mijne in ieder geval wel.

Ik heb ook een pull up gemaakt. Zie dit schema op mijn website;

[Afbeelding: Wiring-Diagram-Megasquirt-Volvo-1800_130323.jpg]

Ik zie je pullup niet Boele??
Nog even een kleine tip, in het schema van Boele hierboven zie je twee keer een 470 ohm weerstand tussen de plus en de twee pinnen naar KDFI. Dit zorgt ervoor dat er minder kans is op storing in het signaal.

Vwb de pinbezetting op je KDFI, dat is nou het nadeel van KDFI tov Megasquirt, het is niet zo duidelijk gedocumenteerd. Toendertijd hadden we een tabel met welke pin welke functie had, maar eea is ook afhankelijk van softwarematige instellingen in Tunerstudio. Helaas zijn er op de KDFI print hier en daar weer andere benamingen gebruikt als op de Megasquirt print en de software is bedacht voor Megasquirt dus dat kan wel eens zoeken zijn.

Ik zal even kijken of ik de tabel kan vinden.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.144 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.186 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 3.997 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 6.021 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.568 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.877 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo op B21A sam244 2 3.603 20 June 2016, 22:01
Laatste bericht: Marc1970
  afslaan stationair Volvo 240 turbo b.b. 12 10.472 25 February 2016, 09:08
Laatste bericht: HansDAF
  Hoe kan ik mijn verbruik zien? S40 T-4 5 4.454 26 October 2015, 16:58
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 1 2.356 16 October 2015, 14:32
Laatste bericht: KennOne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)