Nu heb ik een kdfi 1.3 gekocht en waar ik anders altijd er wel uit kwam loop ik nu vast.
Dit is iets waar ik geen kaas van gegeten heb....
Ik heb een actieve dis bobine er bij maar kom er niet uit hoe deze goed aan te sluiten.
Een hoop gelezen over pull up weerstanden,diods en pin 1...2..enz....
Wie kan er in jip en janneke taal uit leggen hoe het moet.
Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.
Volvo 142 B23 schreef:Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.
Ik dacht juist dat ze vrijwel allemaal 4-pins hebben. De mijne in ieder geval wel.
Ik heb ook een pull up gemaakt. Zie dit schema op mijn website;
Pull up kan ook. Maar de kdfi die ik ooit in handen heb gehad had gewoon het vermogen om de bobine te schakelen.
4e pin is massa zie ik, die had ik inderdaad even vergeten ;-).
Yellow240 schreef:Geen verstand van KDFI maar wel benieuwd naar meer foto's/filmpjes van je 142!
idd....
Maar heb je geen supercharger overwogen? Dat lijkt me gemakkelijker dan een turbo. En vlgs mij geeft dat ook een mooier koppelbereik op een B20.
Muv de kompressor heb ik, 8-bout B20, B20E kop, d-jet injectie, 4-1 uitl spruitstuk, motormanagement alles klaar liggen. Nu alleen nog even die hoek met TIJD/RUIMTE zoeken!
Bedankt voor de reacties, zitten die 2 pull up tussen de ign 1 en aarde en ign 2 en aarde?
Ook zie ik niet waar ik ign 1 en 2 van de print moet pakken ik zie het wel op de print staan maar dan heb ik nog de keus tussen a1 en a2 ....b1 en b2 enz.
Ik lees ook wat over jumpers door solderen bij het gebruik van een dis bobine, welke moet dat dan zijn?
Volvo 142 B23 schreef:Als ik me niet vergis heb je drie pinnen op je actieve dis bobine. Pin me er niet op vast maar ik meen dat de middelste plus is (zoek dat voor de zekerheid even na). De KDFI heeft twee pinnen voor ontsteking A en B (en C en D maar die heb je niet nodig). Deze pinnen schakelen naar massa en worden A knoop je aan pin 1 van je bobine, B knoop je aan pin 3 (er nogmaals van uit gaande dat pin 2 massa was.
Excuses, zie net dat mijn vorige berichtje enigszins verwarrend is. In de laatste zin bedoelde ik pin 2 plus.
Boele schreef:Ik dacht juist dat ze vrijwel allemaal 4-pins hebben. De mijne in ieder geval wel.
Ik heb ook een pull up gemaakt. Zie dit schema op mijn website;
Ik zie je pullup niet Boele??
Nog even een kleine tip, in het schema van Boele hierboven zie je twee keer een 470 ohm weerstand tussen de plus en de twee pinnen naar KDFI. Dit zorgt ervoor dat er minder kans is op storing in het signaal.
Vwb de pinbezetting op je KDFI, dat is nou het nadeel van KDFI tov Megasquirt, het is niet zo duidelijk gedocumenteerd. Toendertijd hadden we een tabel met welke pin welke functie had, maar eea is ook afhankelijk van softwarematige instellingen in Tunerstudio. Helaas zijn er op de KDFI print hier en daar weer andere benamingen gebruikt als op de Megasquirt print en de software is bedacht voor Megasquirt dus dat kan wel eens zoeken zijn.