Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KdFi stand-alone EMS 249 euro !
De mensen waarvoor het bedoeld is zullen het wel snappen Wink

In de strijd tegen de bar slechte kwaliteit MegaSquirts die in omloop zijn heb ik samen met een Duitse electronica engineer een produkt ontwikkeld. Ik heb mijn MegaSquirt expertise in de strijd gegooid en er is een heel mooi product uit geboren.

Universeel motormanagement systeem gebaseerd op de MS2 processor. Zelfde firmware, zelfde software. Af-fabriek bomvol extra circuits. Fabriekskwaliteit. Wie wil er nu nog een hand-gesoldeerde MegaSquirt van ombestemde kwaliteit ??

[Afbeelding: Bare.jpg]

Dit motormanagement systeem kenmerkt zich door:

- Kleine afmetingen (in te bouwen in de behuizing van bijvoorbeeld een Motronic)
- Vele on-board features STANDAARD
- Goede configuratiesofrware
- SMD soldeertechniek (machinale produktie)
- Volledig open systeem (zelf instelbaar)
De Features die standaard onboard meegeleverd worden:

- Wideband controller onboard (!) door middel van optionele chip (€30)
- 1 ignition driver (optioneel tot 8 drivers in wasted spark configuratie)
- 16x16 kenveld voor de brandstof inspuiting
- 12x12 kenveld voor ontstekingskenveld
- 8x8 kenveld voor AFR target table
- 8x8 voor boost target table
- Boost-valve driver
- USB communicatie aansluiting
- Knocksensor circuit met afstelbare frequentie
- PWM idle valve ondersteuning (2 en 3 draads)
- Vrij te gebruiken relaisschakeling
- Toerenteller uitgang
- Voorbereiding voor baro-correctie (optioneel)
- VR en HALL ingang voor krukas en nokkenas signaal (nokkenas aansluiting optioneel).
- switching tables
- gebruiksvriendelijke software voor parametrering (tuning) en datalogging (Megtune, Tunerstudio, Megalogviewer)
GÃÂÃÂn zelfbouw knutseldoos maar echte SMD techniek. Verkrijgbaar in combinatie met onze slimme kabelboom produkten en bi-fuel produkten. Inbouw en afstellen bij ons in de werkplaats mogelijk.

Prijs: zeer interessant (vergelijkbaar met een standaard MegaSquirt) ! Leverbaar: NU!

En ik heb het alleenrecht op een dealerschap in Nederland en België.

Inbouw en afstellen mogelijk bij mij in de werkplaats !

Bezoek mijn website eens. Het staat bomvol met leuke projecten !

http://www.bs-autotune.nl

Tjakka !

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
mooi spul man! een van de dingen die ik echt minder vond aan MS was de computer-stekker, die was toch niet echt degelijk genoeg voor automotive gebruik leek me (en heb best veel mensen gezien die er problemen mee hadden)

die K-jet op de V6 moet maar eens plaats maken voor zoiets... ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Knetter! dat ziet er goed uit! Mooie prijs ook zeg. aaaaargggg toch maar niet verkopen de 940 dus.
Die slimme kabelboom, is die aan te sluiten aan de standaar ecu en ezk? of moeten die alsnog helemaal vervangen worden?

Werkt ie met zowel de standaard MAF als met een MAp sensor?
Antwoord
Ik zal me eigen er even mee bemoeien, aangezien jeroen het al druk genoeg heeft met het beantwoorden van vragen Wink

Die 'slimme' kabelboom is vervanging van je huidige kabelboom.
(dus dat word vervangen).

Deze ECU werkt met een MAP sensor.
Antwoord
Het is wel raadzaam om de kabelboom opnieuw aan te leggen. Dit lijkt altijd een heel gedoe, maar valt in de praktijk zeker bij de Volvo's wel mee. De sensoren / actuatoren zijn op 2 handen te tellen. EZK zal je toch een keer los moeten laten wil je echt "upgraden". Je pakt dan een DIS bobine waardoor je verdeler komt te vervallen. Geen slijtage meer, dikkere vonk en invloed op ontstekingstiming. Vooral voor de turbo's is het leuk: dit systeem laat hogere turbodrukken toe en je kunt de brandstofhoeveelheid en vonk-timing instellen zodat de motor niet kapot loopt.

Voor de auto's met EZK: een krukaspulley met getande ring is wel benodigd. Je zal wat moeten verbouwen aan de auto, maar dat is deel van de fun en toch al insteek als je naar een dergelijk systeem kijkt.

Ik lever kabelboom produkten waar de zekeringenkast en relais al in zitten. Verder liggen alle massa's op zijn plek. Dus 2 draden naar de accu, 1 draad naar de "oude" plus van de bobine (contactslot) en voor de rest is het een kwestie van de stekkertjes op de juiste plek aan de draad maken. Het inpakken is een vak appart.

Inbouwen en afstellen kan ik natuurlijk ook in onze werkplaats doen. Dat is bij Tiel in Beneden Leeuwen. Op zaterdag ben ik daar ook vaak aanwezig van 10 tot 13 uur. Ik kan dan een demo-tje verzorgen met mijn demo-boardje.

[Afbeelding: demo.jpg]

Dan wordt het systeem zowel voor LPG als voor benzine wel duidelijk. Wel even van te voren bellen want ik ben er niet iedere zaterdag. Doordeweeks ben ik er ook, maar dan ben ik bezig met een of ander gek project (AC-Cobra, BMW 3.0CS, AX GTi, CX turbo, Audi A6 om maar eens wat geplande projecten te moemen....) en dus niet beschikbaar.

De meeste spulletjes heb ik wel op voorraad. Ik heb ook een webshop op mijn site. Neus gerust eens rond !

http://www.bs-autotune.nl

Nog wat plaatjes:
[Afbeelding: 31b1_1.JPG]

[Afbeelding: 3363_1.JPG]

[Afbeelding: 332c_1.JPG]

Antwoord
Mooi verhaal hoor!. Mogelijk dat wij ook ooit eens overstappen van LPG middels venturi naar dampgasinjectie. Moet ik mijn pa wel weer zo gek zien te krijgen Wink. Zal hem nu alleen nog even met rust laten...het turbo/lpg project tot nu toe heeft al genoeg zenuwen en kosten gegenereerd ;D Wink
Antwoord
heel interessant!
als dieselaar heb ik er voor mijn 245 niets aan maar dat doet niets aan de aantrekkelijkheid af!
het enige stukje elektra aan mijn dieseltje is de stopmagneet Big Grin dit houdt de diesel bedrijfszeker maar het blijft kaal vergeleken bij alle specs hierboven.

veel succes met de handel in dit mooie stuk elektronica

Antwoord
Zelfs diesels kunnen profiteren van zo'n ECU, laatst met jeroen eens gepraat over LPG als hulpbrandstof voor diesels.

Door wat extra LPG in te spuiten bij de diesel krijg je een hetere en ook schonere verbranding, dit geeft wat meer power, maar tevens heb je niet meer van die grote roetwolken achter de auto hangen ;D

En dat kunnen die volvo/vag diesels prima. (roetwolken produceren dan he) ;D

correct me if i'm wrong, ik ben geen diesel/lpg expert. Wink
Antwoord
daanheijn schreef:Mooi verhaal hoor!. Mogelijk dat wij ook ooit eens overstappen van LPG middels venturi naar dampgasinjectie. Moet ik mijn pa wel weer zo gek zien te krijgen Wink. Zal hem nu alleen nog even met rust laten...het turbo/lpg project tot nu toe heeft al genoeg zenuwen en kosten gegenereerd ;D Wink

Je had het ook in ÃÂÃÂn keer goed kunnen doen. Nu zit je mooi met een partij compressor surge door het mengstuk en een mengsel dat niet klopt. Je vader zal wel rustig rijden, maar als er een poosje mee geplankt gaat worden en het mengsel staat een beetje arm dan heb je kans op gaten in de zuigers, koppakkingen die eruit komen zetten en uitlaatkleppen die zullen verbranden. Als je het systeem niet onder controle hebt, kun je daar weinig aan doen. Het kán goed gaan. Meestal gaat het fout. Al moet ik zeggen: De redblocks zijn wel heel taai.. Bijna Amerikaans: het gaat wÃÂl stuk, maar het blijft gewoon doordraaien. Kapot of niet. Dus het kan een poos duren voor je lastig krijgt.

En inderdaad, diesel en LPG gaat prima samen. De vrachtwagen-industrie doet dat al jaren. Voor de personenautomarkt ligt het omslagpunt nog wat ver weg, maar met de hoge dieselprijs komt dat toch dichterbij. Daarnaast heeft LPG samen met een mengsel van PPO en Diesel of 100% PPO ook goede uitwerkingen. Ik rij momenteel een Xantia Diesel en die loopt regelmatig op 50% afgewerkt frietolie. Een klein beetje LPG erbij is de volgende stap. Dit systeem is dan een beetje overkill, maar wel de veiligste manier om het te doen.
Antwoord
compressor surge? Wat is dat?

De turbo druk onder het gasklephuis is prima (als je dit bedoeld). Daarbij hebben wij de motor nu nog te rijk staan. Gaan binnenkort de motor verder afstellen op LPG.

Daarbij rijdt mijn vader inderdaad rustig. Als we willen planken, schakelen we over op benzine Wink.

Daarbij is een megasquirt systeem niet heel goedkoop, zeker als alle sensoren zoals lambda, injectoren etc. moet worden aangeschaft. De kennis om dit zelf te doen en af te stellen daarbij nog achterwegen gelaten. ;D
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F stand verdeler 244Drift 3 3.401 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  (Volvo C30) euro-norm stekkechillin 7 10.299 19 January 2017, 08:26
Laatste bericht: Grey240Polar
  kdfi op mijn b20 turbo.... bart36 18 14.943 21 January 2014, 22:05
Laatste bericht: Laptom
  Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? Jacolien 44 52.647 1 November 2013, 12:43
Laatste bericht: Jacolien
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.620 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  B230k upgrade met lpg injectie kdfi vermogens schatting dannys 11 7.989 30 October 2012, 00:18
Laatste bericht: dannys
  Euro 85 met E10 in Frankrijk getankt... Rene68 9 6.932 3 August 2012, 20:50
Laatste bericht: Kwekkel
  euro loodvrij? salt1971 8 4.695 27 July 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming blaast niet meer in stand 1-2-3 volvo 240 station jafd 12 7.582 5 December 2008, 03:45
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: