Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen - 244GL
Op de tweede foto komt wat kit onder de sierlijst uit. Ik zou dat even met wasbenzine wegwassen.
Hopelijk hebben ze geen moderne ruitenkit gebruikt want als dat uitgehard is krijg je het er niet meer af.
Antwoord
Hoi Eggie,

Ziet er top uit Cool
Zwart had ook gekund omdat jouw zijkant ook volledig zwart is. Aangezien je achter ook en chrome lijst hebt vindt ik het zo het mooist.

Had je geen blauwe of groene band boven in de ruit ?

Gr Edwin
Antwoord
Jos bedankt voor de tip! Heb het met mijn nagel even weggekrabt.

Ja klopt! Chrome vind ik persoonlijk ook iets mooier!

De kachel zit er weer in en is aangesloten. Het wordt in ieder geval weer warm in de auto!

Ik ga even kijken of die niet alsnog lekt en dan bouw ik het dashboard weer in! De kachelmotor maakt ook geen lawaai meer. Smile

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord
Eindelijk is alles Klaar. De kachel word weer mooi warm en alle kapotte lampjes van t dashboard zijn ook vervangen.

Even t dashboard iets aangepast:

Ziet er best leuk uit en als ik t zat ben kan het er zo weer uit.

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord
Chique hoor!
Antwoord
Ik zie net dat ik hier nog geen update heb geplaatst... Komt waarschijnlijk omdat mijn Tapatalk het niet meer doet op mijn telefoon. Ik kan Volvolvo gewoon niet meer vinden.

De 240 staat na meer dan een jaar te koop. Ik heb samen met mijn vader een amazon aangeschaft en twee auto's wordt voor een arme student toch iets te veel van het goede.

Ik heb als eerste goede testrit meegedaan met de varfard in Arcen. Vanuit Twente is dat al een heel stuk rijden, maar ik heb het zonder problemen gehaald!
Het gaat om een amazon uit 1962 met LPG(b20). Er moet her en der nog wel wat aan gebeuren, maar ach dat is de hobby juist.

Bij deze wat foto's:

[Afbeelding: Foto-6VXVNLRF-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-CXK6Z4PI-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-WPVUSJKH-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-8WVPGL6O-D.jpg]
Antwoord
Als ik dit eerder had gelezen had ik je even aangesproken in Hengelo afgelopen zondag..

super toffe amazon, hebben mijn broer en ik een tijdje bij staan kijken. (Een amazon staat hoog op ons "Die kan er ook nog wel bij-lijstje" Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Inderdaad zeg, mooie auto! Had 'm ook gezien.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Bedankt! Had eerlijk gezegd niet gedacht dat er nog mensen van hier naartoe gingen.
Ik ben er zelf ook heel blij mee! Altijd leuk dat mensen hun duim opsteken als je langs komt rijden.

@Yellow240 Ik heb jou auto volgens mij ook nog gezien bij de värfard! Ziet er goed uit.

Het plan is om ermee naar Zuid-Frankrijk te gaan. Ik ben alleen her en der aan het zoeken naar een lijstje waar ik aan moet denken als ik zo ver ga rijden met de Amazon.
Er zijn al een paar dingen die ik nog moet doen voordat ik weg ga, waaronder:
- wiellagers controleren (maken lawaai met meerdere mensen erin)
- temperatuursensor repareren/vervangen. Deze blijft ergens op kalt staan en dat lijk met niet zo handig als je naar een land gaat waar het in de zomer vrij warm is.
- radio + speakers monteren.
- iets van wegenwacht uitzoeken, lijkt me wel verstandig met zo'n afstand.

Ik weet nog niet wat voor onderdelen erg gevoelig zijn van de Amazon en die ik eventueel als reserve mee zou moeten nemen.
Antwoord
doet je brandstof meter het ook slecht ? zoja kan het je spanningsstablisator zijn. verders sneuvelen die meters nog wel eens door ouderdom.

wegenwacht zou ik niet te lang mee wachten soms mag je pas na een x aantal maanden beroep doen op buitenland hulp

varfard gaan nog wel wat mensen van hier naartoe hoor Wink mooi kilometerstand had je trouwens #schaam voor de aygo
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 639 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 387 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 671 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.106 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.194 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.320 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.199 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.605 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.162 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 3.059 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)