Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen - 244GL
Hallo allemaal, ik dacht laat ik me eens even voorstellen. Ik ben Ewoud en kom uit Overijssel. Ik ben 19 jaar en heb onlangs een Volvo 244GL gekocht. Het is een automaat en mijn allereerste auto. Ik wil ermee op vakantie gaan naar Frankrijk met mijn zus en broertje. Verder werk ik bij een autobedrijf als zaterdaghulp. Daar kan ik de Volvo gemakkelijk op de brug zetten en er evt. aan sleutelen. Hij heeft ongeveer 177000 km gelopen en rijdt prima! Zowel op LPG als op benzine.

[Afbeelding: Foto-4U7XSVVJ-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-G48JFRTR-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-X7R88PW8-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-W77ZUGFH-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-KVORAAD7-D.jpg]

Update:
De 244 is verkocht en heb sinds een week een 144DL uit 1972 met een B20A. Hij heeft ongeveer 316.000 gelopen en doet het nog steeds!
Hier moet nog wel veel aan gebeuren, maar daar neem ik rustig de tijd voor.

Ik hoop dat ik deze langere tijd zal kunnen houden. De 244 is namelijke weg gegaan ivm de aankomende belastingplannen.

[Afbeelding: 9e6ejaga.jpg]

[Afbeelding: yhazygy9.jpg]

[Afbeelding: 9agesysu.jpg]
Antwoord
Leuke auto. Broertje van Arjan: http://volvolvo.nl/threads/5306-Mijn-Vol...-240-DL-83 Big Grin

Veel plezier ermee op vakantie. Zijn ze voor gemaakt, zelfs met een sedan zat ruimte.
Antwoord
Dankje! Heeft nog wel wat werk hoor. Kachelaanjager werkt niet, roestplekjes bij de deuren etc. Kan iemand me trouwens uitleggen waarom ik op dit forum geen enter toets kan gebruiken? Ik kan dus alleen maar stukken tekst achter elkaar typen en daar word het niet echt overzichtelijker vanSad
Antwoord
Inderdaad plek zat. Mooie auto hoor, dat rood is een lastige maar mooie kleur!

Volgens mij ligt het aan je browser dat je geen enters kan doen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Yellow240 schreef:Inderdaad plek zat. Mooie auto hoor, dat rood is een lastige maar mooie kleur!

Volgens mij ligt het aan je browser dat je geen enters kan doen.

Ruimte is geen probleem inderdaad! Die stoelen zitten ook mooi zacht. Alleen wel vervelend dat mijn ventilator het niet doet, want het kan in Frankrijk knap warm worden.
Het lag inderdaad aan de browser! Bij Firefox doet die het gewoon.

Ik zal hem morgen of zaterdag na werk even op de brug zetten, kijken hoe hij er van onder uit ziet. Zal eventueel wel wat foto's maken.
Antwoord
Mooie sedan. Tenzij je airco hebt, ga je weinig lol beleven van een werkende fan in de hitte, dat ding blaast op de ruiten, niet in je gezicht. Alle ramen open en niet te langzaam rijden is het enige wat helpt.

Alvast een handige tool om LPG te vinden in Frankrijk: http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
De fan zonder airco heeft inderdaad weinig nut, arko daarentegen prima.
Ik ben afgelopen jaar in een heet Kroatie geweest maar met de ramen* op een kier en die ventilatieroosters bij je knieën hou je het honderden km's uit.

*(Zeker met een 242 zit je aan een gigantische schuifpui vensterbank.)
Antwoord
Bedankt voor de reacties. Ik zal het wel ervaren in frankrijk.

Net de auto op se brug gehad en even een lijstje gemaakt van wat er moet gebeuren:
- rubber aandrijfas vervangen
- roest bijwerken. Met name rechtsachter.
- hoofdrempomp vervangen. T pedaal trap je namelijk zo de bodem in en achter heeft die bijna geen remkracht.
- klepdekselpakking vervangen. Daar lekt hij olie.
- verstralers aansluiten.

Ik weet trouwens niet of ik een 2100 of 2300 heb. Ik denk 2100 maar hoe kan ik dat controleren?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Nee dat is een B23A, heleboel oempf, met een CDUS carburateur. Met Pulsair (bovenlangs) en ws. ook EGR (loopt achter het blok langs).

Misschien kan je de hele remvloeistof eerst eens verversen en alles ontluchten (zijn maar 8 ontluchters tenslotte).

Lijkt dat maar zo of gaat de aandrijfas van een kleine naar een grotere diameter halverwege?

Als je wegwijs wilt raken in al die vacuumslangen kan ik TP11740 aanraden, gaat over "carburetted engines", te vinden op http://www.scribd dacht ik.

Kijk ook de bedrading na, 1982 had de 'biologisch afbreekbare' isolatie.

Pff, nog een hoop na te kijken. In Frankrijk is geen Wegenwacht, en sta je uren te wachten op een sleepwagen waar een knorrig mannetje uitstapt die als enige commentaar "le moteur est mort" geeft en de boel ri. de sloop rijdt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Lijkt dat maar zo of gaat de aandrijfas van een kleine naar een grotere diameter halverwege?

Daar zit een stuk buis omheen. Waarom dat is weet ik ook niet maar het schijnt origineel te zijn; ik heb ook nog zo'n zelfde type aandrijfas liggen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 639 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 387 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 668 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.106 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.194 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.319 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.198 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.604 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.162 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 3.058 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)