Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Ondanks het aluminium kleppendeksel begon ie toch wat te tikken, dus de klepspeling maar ens nagelopen, was idd nodig..

[Afbeelding: DSC_0009_zpsd09f9274.jpg]

..toch wel een beetje trots op dit blok, al heel lang geleden gereviseerd, aardig wat km's achter de kleppen, en desondanks gÃÃn zwarte vingers bij het sleutelen..

[Afbeelding: DSC_0006_zps642007bf.jpg]

..de Iridium bougies zien er ook nog prima uit, wat heeft het opgeleverd..? geen idee.. maar het werkt allemaal prima..

[Afbeelding: DSC_0001_zpsadf8bb1e.jpg]

..nu dit ding nog ff ophangen, zal een hoop vette bende schelen, plekkie al gevonden, maandag ff een strip 3mm RVS halen..

[Afbeelding: DSC_0011_zps5b8cd12b.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Geinig sleuteltje. Knopje vasthouden en met hendeltje vastdraaien?
idd, ideaal, heb um al lang, elke dop kan er op, en je kunt heel precies afstellen zo, aanrader als je vaker kleppen moet stellen.. Kan het goed merken ook nu ze weer netjes gesteld zijn..
was dat voor een kanon van een apparaat :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
oil catch can, beter gezegd, reservoirtje om olie van damp te scheiden.. zo groot is ie niet hoor, cola blikje..
Ben wel benieuwd hoe je die catch can aansluit! Wil zelf ook nog een keer zoiets maken als het echt beter is.
Had er zelf ook een besteld, had mijn carterslang uit doorzichtige lpg slang gemaakt omdat er niks beters voorhanden was.
En het viel me op dat er met koude start gewoon ongelooflijk veel vocht etc de motor weer in werd gezogen dus het zal ongetwijfeld beter zijn bij koude start.
Enkel na 2 maanden wachten had ik er genoeg van en heb de bestelling geannuleerd.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
boedr schreef:Had er zelf ook een besteld, had mijn carterslang uit doorzichtige lpg slang gemaakt omdat er niks beters voorhanden was.
En het viel me op dat er met koude start gewoon ongelooflijk veel vocht etc de motor weer in werd gezogen dus het zal ongetwijfeld beter zijn bij koude start.
Enkel na 2 maanden wachten had ik er genoeg van en heb de bestelling geannuleerd.

Jambon,

Waar heb jij de jouwe gekocht? Wil op beide volvo's ook zoiets maken.
Groeten, Boele
[Url=http://www.ebay.nl/itm/0-5L-POLISHED-OIL-BREATHER-TANK-CATCH-CAN-WITH-12MM-1-2-OD-BARB-BLACK-FILTER-/130802559827?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e7470ab53]bij deze verkoper...[\url] en hij was snel binnen, wel opletten welke slang aansluiting diameter je neemt.. Kwaliteit is dezelfde als in de autosportwinkel, maar kost de helft..

Plekkie heb ik gevonden, nu nog ophangen. Tja en echt beter, ik wil alleen maar lucht ende brandstof aanzuigen, en de motor ook trouwens.. Dus aanvankelijk had ik een negatieve carterventilatie à la 544, maar dat leverde dus teveel vettigheid op naar m,N zin, dan maar zo.

Het handigste is de slang vanaf het vlamdovertje onderaan aan te sluiten zodat eventuele olie na het afzetten vanzelf weer terugloopt, maar dan moet je in dit geval er een slangpilaartje bij zoeken, en zoveel zal er niet in komen, dus die enkele keer aftappen...
boedr schreef:Had er zelf ook een besteld, had mijn carterslang uit doorzichtige lpg slang gemaakt omdat er niks beters voorhanden was.
nou ja, dat beetje vocht zal het probleem niet zijn, je rijdt er ook mee als het regent..

btw.. Wel wennen dat er bij het verkeerslicht af en toe wat walm voorbij komt.. En dat kun je ruiken.. Maar dat hoort erbij..

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.227 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.949 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.160 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 30.845 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)