9 June 2009, 16:53
Beste forummers,
Gister heb ik mijn eerste volvo opgehaaldd, een rode 145 DL uit 1973.
Er zijn een paar kleine puntjes die ik zsm wil verhelpen.
- schijfrem die een beetje blijft plakken
- een flink resonerende aandrijving tussen de 60-80 kmh (achterste kruiskoppeling zit halve cm speling op)
- zoemend geluid bij indrukken koppeling (drukgroep? koppeling gaat ook vrij zwaar of is dit normaal?)
Wat betreft de rem, ik kan het wiel nog draaien als ik de auto opkrik maar hij loopt duidelijk aan dus wat is wijsheid? Zelf de klauw uitelkaar halen en reviseren? revisiesetje? Of een ruilklauw laten komen?
Volgens de verkoper komt het zoemende geluid uit de drukgroep en moet deze vervangen worden, kan iemand bevestigen dat wanneer je de koppeling intrapt en je hoort een flink zoemend geluid, de drukgroep aan z'n end is?
Met betrekking tot de kruiskoppelingen had ik ook nog een paar vragen: Bij veluwe parts kost een nieuwe kruiskoppeling 35,- en bij nordicars 13.30. Waar kan ik dit verschil in prijs in terugvinden? En met welke onderdelenshop hebben jullie de beste ervaringen qua prijs/kwaliteit, service etc.?
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=1750
http://www.veluweparts.nl/webshop/index....oep_id=195
Omdat de cardanas er toch ondervandaan is wilde ik ook direct de keerring van het blok vervangen aan de versnellingsbakzijde ivm met enige olielekkage. Wat is het beste? een rubberen of een originele vilten keerring?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gister heb ik mijn eerste volvo opgehaaldd, een rode 145 DL uit 1973.
Er zijn een paar kleine puntjes die ik zsm wil verhelpen.
- schijfrem die een beetje blijft plakken
- een flink resonerende aandrijving tussen de 60-80 kmh (achterste kruiskoppeling zit halve cm speling op)
- zoemend geluid bij indrukken koppeling (drukgroep? koppeling gaat ook vrij zwaar of is dit normaal?)
Wat betreft de rem, ik kan het wiel nog draaien als ik de auto opkrik maar hij loopt duidelijk aan dus wat is wijsheid? Zelf de klauw uitelkaar halen en reviseren? revisiesetje? Of een ruilklauw laten komen?
Volgens de verkoper komt het zoemende geluid uit de drukgroep en moet deze vervangen worden, kan iemand bevestigen dat wanneer je de koppeling intrapt en je hoort een flink zoemend geluid, de drukgroep aan z'n end is?
Met betrekking tot de kruiskoppelingen had ik ook nog een paar vragen: Bij veluwe parts kost een nieuwe kruiskoppeling 35,- en bij nordicars 13.30. Waar kan ik dit verschil in prijs in terugvinden? En met welke onderdelenshop hebben jullie de beste ervaringen qua prijs/kwaliteit, service etc.?
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=1750
http://www.veluweparts.nl/webshop/index....oep_id=195
Omdat de cardanas er toch ondervandaan is wilde ik ook direct de keerring van het blok vervangen aan de versnellingsbakzijde ivm met enige olielekkage. Wat is het beste? een rubberen of een originele vilten keerring?
Alvast bedankt voor de reacties.