Topics: 9
nee heb geen foto's van de bouw, niet eens een van dat hij nog naast de auto lag, oeps.. maar is aan de onderkant smaller, beetje in een omgekeerde L form, dan paste het mooi naast de lpi tanks, en daaronder in het smallere gedeelte zit ook de pomp, met een schotje er achter, dus ik verwacht dat hij de hele tank leeg maakt, zonder bij de laatste liters al zo nu en dan lucht te happen.
heb hem van 3mm dik plaat gemaakt, dit omdat dat het mooiste last zonder dat ik bang hoef te zijn voor lekken. maar is dus wel een zwaar tankje. net als de lpi tank
en Yes! hij loopt sinds vandaag ook op lpi, dus dat is weer een minder op het kleine lijstje. tank was helemaal leeg, ging 56liter in, precies 80% van de 70 liter bruto.
heb ook al wat dempers en bochten besteld 2,5" dus volgend weekend het herrieprobleem oplossen.
de olietoevoer voor de turbo heb ik besteld, dus toen was er nog maar 1 puntje op het lijstje.
uitlaat
eerst de sidepipe weg
auto omhoog
toen wat spullen gekocht
inelkaar gebakt
en eindresultaat
is compleet vanaf de turbo nu 2.5" zit nog wel een beetje roffel in maar klinkt nu erg mooi, had niet gedacht dat twee zulke dempers dat zo konden dempen:biggrin:
klinkt nu niet meer als een trek a trek trekker.
iemand nog tips hoe ik deze stalen uitlaat roestvrij te houden? dat ik niet over 4 jaar weer een inelkaar moet lassen:redface:
Topics: 27
Waarvoor onderdelen (dempers) heb je gekocht? Blijf bij mijn 245 nog steeds klieren met de uitlaat.... heb een rvs stage 3 demper uit een Cooper 1.3 er onder zitten als achterdemper. Past perfect met gasonderbouw.
Werd me qua geluid alleen teveel, nu een extra landrover defender demper er tussen net na de vlampijp, echter wordt de auto dan weer een drempelhapper....
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Topics: 27
Kan je anders eens een YouTube filmpje posten van je geluid? Ik zoek bij mij iig een lekkere rochel, maar geen overdreven pauper geluid
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
heb het bij voorwindeparts weg, is allemaal universeel spul van simons, 2,5 inch, eerste demper is 25cm bij 12,5 rond, en de andere is 42cm bij 12,5 cm.
lage toeren is het wel een leuke rochel, niks extreems, en bij een beetje gas klinkt het ook nog wel normaal. ben er tevreden mee ben benieuwt hoe het bij het rijden is.
heb geen youtube account, maar anders stuur je me je nummer dan kan ik van het weekend wel een filmpje sturen via watsap
Topics: 4
mooi project 👍ik ben zelf ook met zo'n 142 turbo bezig en nu is mijn vraag welke radiateur heb je gebruikt want je hebt er een nodig met een elektrische fan toch?
ik heb een van een 240, past mooi op de originele plaats. en is een stuk lichter dan de originele, moet je wel wat steuntjes maken om het vast te zetten. en aan de zijkant van de radiateur wat plastic afzagen, (zit een randje). Daarvoor heb ik een elektrische fan van een Saab geplaatst, maar dat is gewoon een kwestie van een geschikt ding zoeken op de sloop. dus de fan zit tussen de intercooler en de radiateur. (intercooler komt ook van een Saab, voorwiel aangedreven 16v turbo meende ik)
heb een vrij dikke fan en die houdt het blok wel koel, moet alleen nog een heat switch hebben, want nu moet ik de fan handmatig bedienen.
Topics: 4
oke en is die radiateur van de 240 dan veel dunner dan de originele b20 ?
en dan draait de fan dan andersom?
hangt van de fan af, zolang deze naar de radiateur blaast is het goed. of je moet hem er achter willen hebben, tussen blok en radiateur, dan moet hij het door de radiateur heen zuigen, dus komt op het zelfde neer, daardoor hoeft de fan niet andersom te draaien.
nee is niet veel dunner, beetje, maar is van aluminium en plastic in plaats van de originele Koper? .