9 October 2010, 11:35
Een tip die ik kreeg van een gepensioneerde Volvo-monteur v.w.b. arm lopen: draai, als de motor warm is, het dopje van de carburateur los. Dan komt dat hele 'staafje' met klepel en al mee. Zorg dat er voldoende olie in zit. Druk nu het staafje er weer in en draai het dopje weer vast. Als de motor mooier gaat lopen tijdens het terug erin doen van het staafje (hoe heet dat ding toch?), loopt 'ie te arm.
Volgens hem mag een B19A gerust 3,5 % CO hebben om goed/mooi te lopen. En inderdaad; mijn B19A loopt ook nÃt wat mooier met dat percentage.
Handig trouwens, dit topic. Het filmpje wat je liet zien was ook kenmerkend voor de stationairloop van mijn B19 (inmiddels al veel beter). Ook bij mij loopt die ATF-olie weg, dus mocht je nog tips/trucs hebben voor het vervangen, hoor ik het graag...
Volgens hem mag een B19A gerust 3,5 % CO hebben om goed/mooi te lopen. En inderdaad; mijn B19A loopt ook nÃt wat mooier met dat percentage.
Handig trouwens, dit topic. Het filmpje wat je liet zien was ook kenmerkend voor de stationairloop van mijn B19 (inmiddels al veel beter). Ook bij mij loopt die ATF-olie weg, dus mocht je nog tips/trucs hebben voor het vervangen, hoor ik het graag...
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL