8 October 2010, 14:12
als je dat doet kun je beter eerst even zonder die demper proberen voordat je de boel gaat slopen, weet je meteen of het zo ook naar je zin is..
ik neem aan de je nu een normaal exemplaar hebt.. dat zal dan een schottendemper of eentje met buizen en bochtjes zijn... Die geven sowieso meer tegendruk dan een expansie exemplaar vanwege de demping die simpelweg nodig is om de gemiddelde klant een aanvaardbaar geluidniveau te bieden. Ik heb al eens een demper meegemaakt die ook was leeggehaald, niet geweldig, beetje Honda Civic geknetter zeg maar.. en het ding ging ook nog intern rammelen.. hoop gedoe voor niets..
Ik heb dus een vlamdemper onder de bodem, zijn zo lang mogelijk waardoor diepere brom, en wil binnenkort eerst even de laatste demper wisselen met alleen een buis, eens horen wat dat doet. Men zegt dat de laatste demper niet veel uithaalt. En dat kan kloppen, bij het testdraaien van demotor had ik vanaf de 1e buis na het spruitstuk even een eindpijpje onder de auto uit gestoken, dat "blèrt" alleen maar zonder overdreven herrie (nou ja..), die vlamdemper maakt er nou juist de brom van, maar dan zonder tegendruk...
Dan heb ik al liggen een 2e eindpijp van het laatste type (het gaat hiet trouwens om een 140, en die motoren klinken al anders..) welke misschien nog "verlast" gaat worden met het oude type zodat er over de achteras een buis naar links en rechts gaat al dan niet met een klein expansie dempertje daar in opgenomen..
Je kunt een dergelijk systeem overwegen maar ff wachten totdat je huidige vervangen moet worden, scheelt gedoe en euries..
ik neem aan de je nu een normaal exemplaar hebt.. dat zal dan een schottendemper of eentje met buizen en bochtjes zijn... Die geven sowieso meer tegendruk dan een expansie exemplaar vanwege de demping die simpelweg nodig is om de gemiddelde klant een aanvaardbaar geluidniveau te bieden. Ik heb al eens een demper meegemaakt die ook was leeggehaald, niet geweldig, beetje Honda Civic geknetter zeg maar.. en het ding ging ook nog intern rammelen.. hoop gedoe voor niets..
Ik heb dus een vlamdemper onder de bodem, zijn zo lang mogelijk waardoor diepere brom, en wil binnenkort eerst even de laatste demper wisselen met alleen een buis, eens horen wat dat doet. Men zegt dat de laatste demper niet veel uithaalt. En dat kan kloppen, bij het testdraaien van demotor had ik vanaf de 1e buis na het spruitstuk even een eindpijpje onder de auto uit gestoken, dat "blèrt" alleen maar zonder overdreven herrie (nou ja..), die vlamdemper maakt er nou juist de brom van, maar dan zonder tegendruk...
Dan heb ik al liggen een 2e eindpijp van het laatste type (het gaat hiet trouwens om een 140, en die motoren klinken al anders..) welke misschien nog "verlast" gaat worden met het oude type zodat er over de achteras een buis naar links en rechts gaat al dan niet met een klein expansie dempertje daar in opgenomen..
Je kunt een dergelijk systeem overwegen maar ff wachten totdat je huidige vervangen moet worden, scheelt gedoe en euries..