5 October 2010, 14:12
Ik ben ondertussen weer wat wijzer. Het probleem is nog niet opgelost.
- de demperolie lekt. Elke keer ik de Volvo weer wil gebruiken, constateer ik dat de demperolie weg is. Ik heb in het TP11740-2 handboek gelezen dat in dat geval het o-ringetje rond de naaldhouder de boosdoener is. Is het te doen om dat te vervangen? Het ziet er ongeloofllijk prielwerk uit en ik hou niet van prielen. Mijn ervaring is dat ik dan de dingen kapot krijg :
:-X
- de motor loopt inderdaad te arm. Heb de test gedaan die in deze link wordt beschreven:
De bougies tonen hetzelfde: het porseleinen kapje is sneeuwwit en het contactje lichtgrijs.
- ik heb effe uit de losse pols met de CO-schroef geprobeerd om verbetering te brengen, maar dat lukt niet. Ook met de schroef volledig ingedraaid (stond oorspronkelijk een 4 volledige slagen uit) valt de motor bijna uit van zodra ik de schuif maar een mm optil. Alleen met de choke echt volledig uit , had ik wat verbetering.
Hij liep echt dramatisch slecht vandaag. Na een rit van een half uur op de snelweg schokte het toerental amper rond 500 toeren. Hij reageerde hierbij totaal niet meer op de stationairschroef :-\
- de slang naar de rembekrachtiger dichtknijpen, deed ook niets. Dus wellicht daar geen lek..?
Zal maar eens kijken of ik de naald maar eerst wat kan bijstellen, zeker. Bah, na al die moeite om het CO op peil te krijgen, kon ik dit wel weer missen. Heb het gevoel dat ik nu weer helemaal opnieuw kan beginnen. :-[
@ Ruuds: bedankt!
- de demperolie lekt. Elke keer ik de Volvo weer wil gebruiken, constateer ik dat de demperolie weg is. Ik heb in het TP11740-2 handboek gelezen dat in dat geval het o-ringetje rond de naaldhouder de boosdoener is. Is het te doen om dat te vervangen? Het ziet er ongeloofllijk prielwerk uit en ik hou niet van prielen. Mijn ervaring is dat ik dan de dingen kapot krijg :

- de motor loopt inderdaad te arm. Heb de test gedaan die in deze link wordt beschreven:
Citaat:The air valve should be lifted approximately 1/4 inch. If the mixture is correct the engine speed should be steady or increase slightly at near the 1/4 inch lift point. If the valve is lifted further, the engine should slow down and possibly stall.Van zodra ik de schuif ook maar iÃts optil gaat ie stotteren en valt ie stil.
De bougies tonen hetzelfde: het porseleinen kapje is sneeuwwit en het contactje lichtgrijs.
- ik heb effe uit de losse pols met de CO-schroef geprobeerd om verbetering te brengen, maar dat lukt niet. Ook met de schroef volledig ingedraaid (stond oorspronkelijk een 4 volledige slagen uit) valt de motor bijna uit van zodra ik de schuif maar een mm optil. Alleen met de choke echt volledig uit , had ik wat verbetering.
Hij liep echt dramatisch slecht vandaag. Na een rit van een half uur op de snelweg schokte het toerental amper rond 500 toeren. Hij reageerde hierbij totaal niet meer op de stationairschroef :-\
- de slang naar de rembekrachtiger dichtknijpen, deed ook niets. Dus wellicht daar geen lek..?
Zal maar eens kijken of ik de naald maar eerst wat kan bijstellen, zeker. Bah, na al die moeite om het CO op peil te krijgen, kon ik dit wel weer missen. Heb het gevoel dat ik nu weer helemaal opnieuw kan beginnen. :-[
@ Ruuds: bedankt!
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)