3 October 2010, 18:45
Ah! Dus het hoort zo dat de motor niet afslaat bij het lostrekken van het stekkertje?
Ik had gezien dat er een bypass-kanaal rondom het "gat" van de gasklep loopt (dus langs de rand van de carb.voet, zeg maar) die leidt naar een kanaaltje linksboven in het pasvlak van het inlaatspruitstuk. De pakking van de carburateur heb ik hierop aangepast (een extra gat gemaakt), zodat er ook daadwerkelijk benzine/lucht door dat kanaal kan lopen.
Maar waarom loopt de motor dan nog zo onregelmatig? Compressie perfect, nieuwe ontsteking (vrijdag heb ik de rotor, verdelerkap en bougies nog vervangen), bougiekabels 10.000 km/anderhalf jaar oud, nieuwe contactpunten + condensator, geen valse lucht, klepspeling in orde.... wat blijft er dan nog over? Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor je antwoorden, Marc1970!
Ik had gezien dat er een bypass-kanaal rondom het "gat" van de gasklep loopt (dus langs de rand van de carb.voet, zeg maar) die leidt naar een kanaaltje linksboven in het pasvlak van het inlaatspruitstuk. De pakking van de carburateur heb ik hierop aangepast (een extra gat gemaakt), zodat er ook daadwerkelijk benzine/lucht door dat kanaal kan lopen.
Maar waarom loopt de motor dan nog zo onregelmatig? Compressie perfect, nieuwe ontsteking (vrijdag heb ik de rotor, verdelerkap en bougies nog vervangen), bougiekabels 10.000 km/anderhalf jaar oud, nieuwe contactpunten + condensator, geen valse lucht, klepspeling in orde.... wat blijft er dan nog over? Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor je antwoorden, Marc1970!
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL