1 October 2010, 12:16
Voor wie er iets aan heeft:
Na vele, vele maanden op zoek te zijn geweest waar het hikken van de motor van mijn volvo vandaan kwam, is eindelijk de oplossing gevonden. Om anderen -hopelijk- veel kosten en tijd te besparen hier mijn verhaaltje.
Als onze 240's hikken, schijn je eerst te moeten onderzoeken of het zowel bij een lege als een volle tank het geval is. Bij mij was het al het geval bij een 3/4-volle tank en minder. Bij een volle tank was het euvel weg. Dat wijst dan kennelijk op een probleem met de intank-pomp.
Haal de benzineleiding onder de auto op het koppelstuk bij de achteras los en haal de pomp dan vervolgens vanuit de kofferbak uit de benzinetank. Het kan zijn dat het rubberen slangetje vergaan is wat aan de intankpomp zit. Bij mij was het pompje zelf kapot. een ingreep van niets, maar de diagnose is kennelijk moeilijk te stellen.
Naast het voltanken van de auto, is kennelijk ook een aanwijzing dat de benzinepomp onder de auto veel herrie gaat maken. Die werkt te hard/zuigt lucht aan, omdat het pompje in de tank niets doet.
(Ik heb natuurlijk eerst die pomp onder de auto vervangen (althans de garage), maar dat was dus achteraf niet nodig geweest
).
Het bereiken van de oplossing heeft mij uiteindelijk vele duizenden euro's gekocht terwijl ik de auto alleen maar naar Volvo-specialisten en de dealer gebracht heb. De een na de ander gaf het op. Uiteindelijk heb ik nu weliswaar een heel nieuw brandstofsysteem van voor tot achter, maar dat was dus niet nodig geweest. Een intank-pompje van 120 euro had volstaan. Nou ja, het doet even pijn maar ik ben maar al te blij dat de auto weer rijdt. Hopelijk heeft iemand anders nog een keer iets aan mijn ervaringen. Keep'em rolling!!
Groet Jan-Willem
Na vele, vele maanden op zoek te zijn geweest waar het hikken van de motor van mijn volvo vandaan kwam, is eindelijk de oplossing gevonden. Om anderen -hopelijk- veel kosten en tijd te besparen hier mijn verhaaltje.
Als onze 240's hikken, schijn je eerst te moeten onderzoeken of het zowel bij een lege als een volle tank het geval is. Bij mij was het al het geval bij een 3/4-volle tank en minder. Bij een volle tank was het euvel weg. Dat wijst dan kennelijk op een probleem met de intank-pomp.
Haal de benzineleiding onder de auto op het koppelstuk bij de achteras los en haal de pomp dan vervolgens vanuit de kofferbak uit de benzinetank. Het kan zijn dat het rubberen slangetje vergaan is wat aan de intankpomp zit. Bij mij was het pompje zelf kapot. een ingreep van niets, maar de diagnose is kennelijk moeilijk te stellen.
Naast het voltanken van de auto, is kennelijk ook een aanwijzing dat de benzinepomp onder de auto veel herrie gaat maken. Die werkt te hard/zuigt lucht aan, omdat het pompje in de tank niets doet.
(Ik heb natuurlijk eerst die pomp onder de auto vervangen (althans de garage), maar dat was dus achteraf niet nodig geweest

Het bereiken van de oplossing heeft mij uiteindelijk vele duizenden euro's gekocht terwijl ik de auto alleen maar naar Volvo-specialisten en de dealer gebracht heb. De een na de ander gaf het op. Uiteindelijk heb ik nu weliswaar een heel nieuw brandstofsysteem van voor tot achter, maar dat was dus niet nodig geweest. Een intank-pompje van 120 euro had volstaan. Nou ja, het doet even pijn maar ik ben maar al te blij dat de auto weer rijdt. Hopelijk heeft iemand anders nog een keer iets aan mijn ervaringen. Keep'em rolling!!
Groet Jan-Willem
79-er 242 GT B23e