27 August 2010, 20:10
Martin245 schreef:Ik denk dat dit nog niet eens zo ingewikkeld is. Zuurstar en ikke rijden beiden met een B230K. Kun je ergens een donor vinden met zo'n blok, dan heb je nodig: Ontstekingscomputer (Binnenzijde rechterscherm, bijrijderscompartiment) bobine met toegevoegde electronica (fotootjes terug te vinden in dit topic. Is dit Renix o.i.d.?), stukje kabelboom, BDP-sensor boven vliegwiel, klopsensor op de kop, nulsstanddetectieschakelaar (ik verzin ze ter plekke) op de carburateur.Was ik wel van plan, maar door omstandigheden en een koprevisie had ik besloten om toch maar weer voor carburateur te gaan.
Wil je verder (en dat ben ik nog steeds heel erg van plan, en jij ook, meen ik me te herinneren) dan stap je over op LH2.2 of LH2.4. Daar heb je in ieder geval bovenstaand sensorsetje voor nodig. Daarnaast inlaatspruitsuk met injectoren, kabelboom LH2.X, ECU, luchtmassameter, injectorrail met brandstofdrukregelaar, in-tank brandstofpomp, aangepaste luchtinlaat, aangepaste vlampijp met Lambdasensor, enz. Ben ik ook nog niet uit, dat project wordt alleen maar verder vooruit geschoven.
Loop je voor op mij, wil je dan je bevindingen melden? Ik mis nog het e.e.a, en weet nog steeds niet wat.
Oh, ja:Zuurstar, jij was dat toch ook van plan?
Ook eenvoudiger met een gasinstallatie.
242-turbo schreef:peter, de aanduiding op mijn momentsleutel is in nm, niet in kg's he......Ja deeee ik ben hollander en weeg toch ook in kg en grammen ;D
Geef mij maar 10nm kaas

O ja heb gehoord dat ze in engeland over gaan op rechts rijden, ze beginnen met het vrachtverkeer en als dat bevalt gaan ook de personen wagens het doen :

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard