26 August 2010, 22:38
Marc1970 schreef:Vreemd, maar dan zou ik hem inderdaad zo vast zetten dat-ie goed loopt. Is je timing goed? Haynes heeft 12 graden BTDC @ 750 rpm voor de B230K.Zo'n stukje text had ik ook gelezen en er is nog maar 1 soort sensor leverbaar en die past dus op alle b230 blokken turbo en non turbo.
Er zijn twee types knock sensor, maar het aandraaimoment voor allebei is niet veel:
There are two knock sensors used on the red engines. Type 1 has the flat top, and the fastening bolt is torqued to 8 ft-lbs (11Nm), and Type 2 has the domed top and the fastening bolt is torqued to 15 ft-lbs (20Nm).
En volgens mij ook op de b200 blokken.
Vond net nog de afgeboken sensor en kon nog net de nummers lezen 0006 op het einde.
Maargoed heb hem met een korte sleutel handmatig vast gedraait tot hij weer netjes liep en goed oppakte.
En de montageplaats had ik al schoon gemaakt, geen roest of verontreinigingen.

En Jambon, ik zou er niet aan beginnen, moet je een compleet ontstekings systeem en een BDP sensor inbouwen!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard