8 August 2010, 17:44
terug van frankrijk en spanje en probleem nog niet opgelost wel de volgende ontdekking gadaan:
heb thuis nog even de bobine vervangen Bosch voor B21A
Alles afgesteld en riching frankrijk 1000 km. geen last en al in de veronderstelling dat het dus de bobine was.
richting Barcelona ging het mis, stotteren als nooit tevoren, plats van bestemming wel gehaald maar met risico's. een week op het strand gelegen,toen voorzichtig gekeken naar kabels, puntjes, kap en rotor.
niets te zien,starten en lopen. De weken erna weinig gereden dus ook niets gemerkt tot de terugreis
vlak voor de franse grens hetzelfde probleem maar nu heftiger. ANWB en afslepen naar spaanse garage
bij controle van de puntjes bleek dat de isolatie zo goed als gesmolten was en dus de vreemde storing veroorzaakte. puntjes vervangen (had ik bij me, hadden ze ook niet in een seat garage) en 1200 km.gereden zonder probleem.
Thuisgekomen langs mn volvomonteur gereden en het verhaal verteld, even kijken naar de puntjes en ja hoor, al deels de isolatie gesmolten.
Nu komt eindelijk de vraag: wat veroorzaakt de hitte van de bobine na een tijd rijden, volgens de garage mag de bobine warm zijn, maar deze is bloedheet.
Zien wij iets over het hoofd, gewoon dom bezig of is iets niet goed gemonteerd of mis ik een onderdeel.
Wie o wie kan me hierbij helpen.
groet
Felix
heb thuis nog even de bobine vervangen Bosch voor B21A
Alles afgesteld en riching frankrijk 1000 km. geen last en al in de veronderstelling dat het dus de bobine was.
richting Barcelona ging het mis, stotteren als nooit tevoren, plats van bestemming wel gehaald maar met risico's. een week op het strand gelegen,toen voorzichtig gekeken naar kabels, puntjes, kap en rotor.
niets te zien,starten en lopen. De weken erna weinig gereden dus ook niets gemerkt tot de terugreis
vlak voor de franse grens hetzelfde probleem maar nu heftiger. ANWB en afslepen naar spaanse garage
bij controle van de puntjes bleek dat de isolatie zo goed als gesmolten was en dus de vreemde storing veroorzaakte. puntjes vervangen (had ik bij me, hadden ze ook niet in een seat garage) en 1200 km.gereden zonder probleem.
Thuisgekomen langs mn volvomonteur gereden en het verhaal verteld, even kijken naar de puntjes en ja hoor, al deels de isolatie gesmolten.
Nu komt eindelijk de vraag: wat veroorzaakt de hitte van de bobine na een tijd rijden, volgens de garage mag de bobine warm zijn, maar deze is bloedheet.
Zien wij iets over het hoofd, gewoon dom bezig of is iets niet goed gemonteerd of mis ik een onderdeel.
Wie o wie kan me hierbij helpen.
groet
Felix
Volvo 245 DL 1981