16 July 2010, 19:07
Marc1970 schreef:Gelukkig heb ik altijd een Stromberg bij de hand. Het schroefje gaat er van de zijkant in (van de luchtschuif)en kan van daaruit niet ontsnappen ri. venturi, dus dat kan nooit in de motor verdwenen zijn. Als het er niet inzat is het vergeten. De naaldhouder blijft ook zonder schroefje nog best een poosje klem zitten.
Zet de oude naald terug als-ie nog vrij op en neer door de sproeier gaat, dan kan je er prima tijdelijk mee mee rijden. De afstelling is niet of nauwelijks veranderd.
Zo'n klein schroefje (zo dik als een luciferhoutje, 7-8 mm lang) kan makkelijk door het blok heen vliegen, zonder schade ook nog wel.
Het is uiteraard een UNC schroefje (British Made), lijkt op onze M4. In de UNC wereld ben je dan bij No. 10 of No. 12, beide 24 tpi (vraag me niet waarom ze die maten met No. beginnen). Het is wel na te maken als je van een boutje de kop afzaagt en een schroevedraaiergleuf erin vijlt.
Dit stelt me toch een 'beetje' geruster. De VAB-man is inderdaad tot de conclusie gekomen dat het schroefje geen Europese draad heeft, maar volgens hem iets 'Amerikaans' (zou dus wel goed Brits kunnen zijn). Dan moet ik op zoek gaan naar een UNC-schroefje (waarvoor staat UNC?). Is zoiets te bestellen / kopen op de Belgische/Nederlandse markt? Ik heb geen kaas gegeten van schroefdraad, ik kan ze zo op het oog niet onmiddellijk uit elkaar houden :

Ik heb geen onmiddellijk zichtbare sporen van schade op de naald zelf gezien. Toch niet krom (zo op het zicht) en geen krassen.
Op later tijdstip (ik moet straks weer gaan werken) ga ik de boel weer eens uit elkaar halen en eens goed inspecteren. Zal dan ook foto's maken.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)